×

دریاچه ارومیه کویر می‌شود

  • کد خبر: 173701
  • 8 اردیبهشت 1400
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: سرعت کویری شدن متاسفانه در کشور بسیار بالا بوده و در استان ما نیز در صورت کم‌توجهی به دریاچه ارومیه قطعا به یکی از کانون‌های کویری تبدیل خواهد شد.
    دریاچه ارومیه کویر می‌شود
  • حسن عباس‌نژاد در جلسه کارگروه مدیریت پسماند و مخاطرات زیست‌محیطی شهرستان اسکو با اشاره به شعار روز جهانی پاک که “احیای زمین برای توسعه پایدار است”  اظهار داشت: متاسفانه انسان در قرن‌ها و دهه‌ها اخیر بدون توجه به ملاحظات محیط زیستی موجب شده که زمین دچار چالش‌های فراوانی گردد و در یک جمله زمین چه در دنیا و چه در کشور ما حال روز خوشی ندارد و بایستی همه ما دست به دست هم برای احیا زمین تلاش کنیم.

    وی افزود: فرصت‌های بسیاری در ارتباط با احیای زمین نیز وجود دارد که یکی از این موضوعات مدیریت صحیح پسماند و فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

    عباس‌نژاد گفت: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان معضل پسماند را به یک فرصت اقتصادی تبدیل کرد و امروزه در بسیاری از کشورها نیز این برنامه آغاز و اجرایی شده است.

    وی با اشاره به قانون مدیریت پسماند بیان داشت: مسئله تعهد جمعی در مدیریت پسماند بسیار مهم و موثر است و می‌توان با مشارکت همگانی دستگاه‌های دولتی و مردم در مدیریت پسماند موفق عمل کرد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت خاک یادآور شد: فرسایش خاک یکی از تهدیدات بسیار مهمی است که در کشور و استان ما وجود دارد و سالانه میلیاردها دلار خسارت وارد می‌کند و سرعت کویری شدن متاسفانه در کشور بسیار بالا بوده و در استان ما نیز در صورت کم‌توجهی به دریاچه ارومیه قطعا به یکی از کانون‌های کویری تبدیل خواهد شد.

    وی با تاکید بر وضعیت شکننده دریاچه ارومیه تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تدبیر دولت وضعیت آبی دریاچه به وضعیت تثبیت رسیده و در صورت کم توجهی قطعا به وضعیت سال‌های گذشته باز خواهیم گشت.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی در پایان با تقدیر از اعضای کارگروه پسماند شهرستان اسکو و استان اذعان داشت: کارهای خوبی در مدیریت پسماند انجام گرفته و جدیدا پویش جاده پاکیزه با همراهی فرمانداران و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در استان در حال اجراست.

    بابک رضی‌منش، فرماندار شهرستان اسکو مطالبی را خصوص وضعیت زیست‌محیطی شهرستان و مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ارائه و از اعضا فعال کارگروه نیز تقدیر به عمل آمد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *