×

یک برنامه قابل پیش بینی و دوست داشتنی؛
توتال فوتبال تراکتوری در تبریز

  • کد خبر: 172828
  • 17 فروردین 1400
  • تراکتور در بازی گذشته با وجود اینکه نتوانست میهمان خود مس را شکست دهد اما با ارائه یک فوتبال زیبا، هوادارانش را به بازی های آتی امیدوار کرد.
    توتال فوتبال تراکتوری در تبریز
  • به گزارش نوبر خبر؛ تجربه نشان داده که فوتبال در خطه آذربایجان تفاوت های بسیاری با دیگر جاها دارد. دلیل این تفاوت را شاید سرمربیانی که در تراکتور کار کردند بهتر بدانند. در تبریز اگر نتیجه هم بگیری ولی فوتبال خوبی بازی نکنی، طرفدار زیادی نخواهی داشت. این را در سال های اخیر به خوبی دیده ایم؛ جایی که همواره سرمربیانی با اقبال عمومی مواجه شده اند که تیم شان توانسته فوتبال زیبایی ارائه کند.

    حسرت دیدن یک فوتبال تراکتوری

    طی چند فصل اخیر اما شرایط در تراکتور به گونه ای بوده که سبک بازی این تیم از ایده آل هوادارانش فاصله بسیار زیادی گرفته است. جز چند مقطع کوتاه و پرنوسان که تراکتور در چند بازی خوب بود و چندین بازی روی اعصاب، هواداران این تیم سال هاست که فوتبال مورد علاقه خود را ندیده اند؛ تراکتوری مثل تراکتور لیگ چهاردهم که با رسول خطیبی، توفانی آغاز کرد و با تونی الیویرا این توفان را ادامه داد اما در نهایت به دراماتیک ترین شکل ممکن از رسیدن به جام قهرمانی لیگ برتر بازماند.

    ردپایی که اصالت را نشانه گرفت

    بعد از آن دوره، سرمربیان زیادی آمدند و رفتند اما نتوانستند، تراکتوری که هوادارانش دوست داشتند را تحویل تی تی ها دهند؛ طی دو فصل اخیر که رفت و آمد سرمربیان به تراکتور به طرز عجیبی تعدد پیدا کرد، سبک بازی این تیم نیز به طبع آن دستخوش تغییرات متوالی و قطعه قطعه شد. از هر سرمربی که آمد و رفت، ردپایی باقی ماند تا فوتبالِ تراکتور اصالت خود را به معنای واقعی کلمه از دست بدهد و تیم بازی هایی انجام دهد که به هیچ عنوان خوشایند هوادارانش نبود.

    اضافه شدن مقبولیت به محبوبیت

    در چنین شرایطی بود که باشگاه تراکتور طی یک تصمیم جالب، رسول خطیبی را بار دیگر به عنوان سرمربی انتخاب کرد تا این مربی تبریزی بعد از ۶ سال یک بار دیگر روی نیمکت تراکتور بنشیند. خطیبی که به واسطه روزهای خوبی که در لیگ چهاردهم برای تراکتور ساخته بود، از محبوبیت بالایی در نزد تی تی ها برخوردار بود؛ عملکرد تحسین برانگیز او در آلومینیوم به این محبوبیت، فاکتور مهم مقبولیت را نیز اضافه کرد تا رسول با اعتماد به نفس و آرامش خاطر بیشتری کار خود را در تراکتور شروع کند.

    یک برنامه قابل پیش بینی و دوست داشتنی

    برنامه خطیبی برای تراکتور قابل پیش بینی بود. او می خواست تیمش را یک بار دیگر به آن چه که هواداران دوست دارند تبدیل کند. پروژه ای که یک بار در دوران آغازین سرمربیگری به خوبی آن را انجام داده بود و اینک در دوره ای متفاوت، به دنبال تکرار آن بود؛ تکراری که می تواند یک بار دیگر هواداران تراکتور را با تیم شان آشتی دهد. در بازی های اخیر تراکتور تغییرات مثبتی را شاهد بوده ایم؛ تغییراتی که در راستای بازگشت تراکتور به همان روزهاست.

    دیفرگمنت…

    بازی هفته نوزدهم مقابل مس رفسنجان با وجود اینکه برای تراکتور گل و برد نداشت اما هوادارانش را خیلی امیدوار کرد. تراکتور در این دیدار نشان داد که می خواهد تغییر کند و پتانسیل این کار را هم دارد. خطیبی و دستیارانش طی مدت کوتاهی که هدایت تراکتور را به عهده گرفته اند، مشغول پاک کرد ردپاهای متعددی هستند که اصالت تیم را خدشه دار کرده اند و به اصطلاح اهل فناوری در حال دیفرگ (یکپارچه سازی) کردن هارد تراکتور هستند تا همه چیز مثل سابق سر جای خود قرار گرفته و تیم به تراکتورِ واقعی که هوادارانش دوست دارند تبدیل شود.

    نشانه های امیدوارکننده

    شاگردان خطیبی در بازی با مس به سبک های مختلفی برای رسیدن به گل تلاش کردند. فوتبال روی زمین بازی کردند و در مواقع نیاز توپ را به هوا بردند. آنها نشانه هایی خوبی در طول ۹۰ دقیقه از خود بروز دادند که امیدوارکننده بود. بازی با سه مهاجم واقعی و استفاده هدف دار از هر سه مهاجم برای پیشبرد اهداف تهاجمی، اوج کار تراکتور بود. اضافه شدن پیمان بابایی در نیمه دوم باعث شد تا سامان نریمان جهان کمی عقب تر رفته و در نقش سازنده ظاهر شود؛ بازیکنی که در دوره قبلی حضورش در تراکتور نیز، هم گل می زد و هم گل می ساخت. او در بازی با مس، شانس گلزنی خوبی در دقیقه ۲۲ داشت اما روی پاس عباس زاده، ضربه خوبی به توپ نزد. در نیمه دوم، سامان در نقش سازنده، دو موقعیت بسیار عالی برای عباس زاده (دقیقه ۶۹) و بابایی (دقیقه ۶۰) درست کرد اما این دو بازیکن نتوانستند پاس های نریمان جهان را به گل تبدیل کنند.

    تعادل منطقی بین نفرات داخل زمین

    تراکتور در بازی با مس ۴۲۹ پاس داد (۷۹% دقت پاس) و ۹ شوت هم به سمت دروازه حریف زد که ۳ شوت در چارچوب بود. یکی از نکات قابل توجه بازی تراکتور مقابل مس، نمرات بالای تمامی بازیکنانش از سایت هایی بود که به امتیازدهی بازیکنان پس از بازی ها می پردازند. این نکته از آنجایی مهم است که طی سال های اخیر همواره تراکتور تیمی بود که انتقاد از یکدست نبودن نفرات داخل زمین، متوجه آن بود. طی بازی های اخیر اما شاهد ایجاد یک تعادل منطقی بین نفرات داخل زمین این تیم هستیم؛ تعادلی که یک فاکتور بسیار مهم در فوتبال روز دنیا به شمار می رود و در حال بازگشت به تراکتور است.

    تراکتور در بازی با مس تلاش زیادی کرد تا نشان دهد تغییر کرده است؛ این تلاش از نظر ظاهری قابل قبول بود اما با توجه به اینکه تفکرات تاکتیکی قبلی هنوز به طول کامل از تیم پاک نشده و افکار و خواسته های کادر فنی جدید هم هنوز به طور کامل در تیم جا نیفتاده، نیاز اول تی تی ها زمان است؛ زمانی که می تواند در نهایت خواسته بزرگ شان را به آنها هدیه دهد؛ توتال فوتبال تراکتوری…

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *