×

اطلاعات سپاه عاشورا:
باند کلاهبرداری جعل کارت های بانکی در آذربایجان شرقی متلاشی شد

  • کد خبر: 174164
  • 19 اردیبهشت 1400
  • با تلاش‌های شبانه روزی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه عاشورا، باند کلاهبرداری جعل کارت های بانکی در آذربایجان شرقی متلاشی شد.
    باند کلاهبرداری جعل کارت های بانکی در آذربایجان شرقی متلاشی شد
  • به نقل از اطلاعات سپاه عاشورا، بعد از بستن راه‌های نفوذ کلاهبرداران به حساب‌های مردم از طریق سرقت رمز دوم در سایت‌های اینترنتی، چند وقتی است سودجویان از شیوه دیگری موسسوم به کارت های حبابی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

    پاسداران گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران این بار موفق شدند یک باند کلاهبرداری را که اعضای آن با اجاره کارت بانکی مردم کم سواد و بی سواد و جعل موجودی‌های دروغین برای انجام معاملات کلان، موجب ایجاد حباب‌ شده بودند، شناسایی و متلاش کنند.

    اعضای این باند کلاهبرداری، کارت های بانکی حبابی را با کمک کارشناسان رایانه و نرم افزارهای عکاسی جعل می کردند؛ کارت های بانکی مورد استفاده این باند کلاهبرداری از افراد نیازمند اجاره می شد؛ صاحبان کارت های بانکی اجاره ای نیز در این فرآیند به بخشی از تیم کلاهبرداری و عملیات مرتبط با آن تبدیل می شدند.

    اقدام این باند کلاهبرداری در جعل کارت های بانکی اجاره ای و استفاده از آن برای انجام معاملات کلان، به اندازه ای باورپذیری داشت که حتی از دستگاه کارتخوان (پوز) کاغذ نیز با اعلام موجودی و پرداختی کاذب بیرون می آمد.

    یکی از اعضای این باند کلاهبرداری گفت: به عنوان نمونه ما با استفاده از کارت دارای مبلغ کاذب، از طلافروشی ها طلا می کردیم یا ۵۰ میلین تومان از فردی می گرفتیم و کارت می کشیدیم، در حالی که قبض پرداختی که از دستگاه پوز بیرون می آمد، جعلی و غیرواقعی بود.

    اعضای این باند کلاهبرداری در مواردی نیز به فریب خوردگان نیازمند مالی اعلام می کردند که مبلغ کارت بانکی به اندازه ای کلان است که پول ها بلوکه شده و اگر مبلغ مشخصی پرداخت کند، می توان از تهران درصدی از مبلغ کارت را که رقم بزرگی می شود، آزاد کرد؛ به طمع همین پول های کلان دروغین، صدها میلیون تومان روی دست فریب خوردگان مانده است.

    اعضای این باند کلاهبرداری با استفاده از فضای مجازی، دامنه فعالت های خود را به سرتاسر کشور توسعه داده بودند.

    یکی از اعضای این باند کلاهبرداری گفت: من به ازای هر پرینت کارت بانکی ۲۰۰ هزار تومان و گاه در پایان ماه دو میلیون تومان دریافت می کردم و چون معتاد بودم، نمی توانستم از گروه کنار بکشم.

    سرهنگ محمودی، رییس پلیس فتای آذربایان شرقی نیز در مورد شیوه کار این باند گفت: این افراد از طریق جعل در دستگاه های پوز سیار مربوط به خود شخص و کشیدن کارت یا انتقال وجه، موجودی خودشان را بیشتر از واقعی نشان می دادند.

    وی افزود: البته وقوع این اتفاق، ارتباطی به مشکل در نظام بانکی ندارد، بلکه نرم افزارهای متعددی در فضای مجازی یافت می شود که کلاهبرداران با استفاده از آنها تراکنش در صفحات گوشی های تلفن همراه خود را دستکاری می کنند و به فریب خوردگان نشان می دهند.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *