×

خطر کپی شدن کارت‌های بانکی توسط مجرمان را جدی بگیرید

  • کد خبر: 231361
  • 21 مرداد 1402
  • به گزارش نوبر، محسن محمودی اظهار کرد: برابر بررسی های صورت از شکوائیه های واصله به پلیس فتا گاها مشاهده می گردد عده‌ای از همشهریان شکایت خود را مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی شان را اعلام می‌کنند.   وی تصریح کرد: اکثر افراد مالباخته پس از ارائه مستندات و توضیحات خود […]

    خطر کپی شدن کارت‌های بانکی توسط مجرمان را جدی بگیرید
  • به گزارش نوبر، محسن محمودی اظهار کرد: برابر بررسی های صورت از شکوائیه های واصله به پلیس فتا گاها مشاهده می گردد عده‌ای از همشهریان شکایت خود را مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی شان را اعلام می‌کنند.

     

    وی تصریح کرد: اکثر افراد مالباخته پس از ارائه مستندات و توضیحات خود بیان می‌کنند که هیچ گونه خریدی از کارتهای مربوطه انجام نمی دهند ولی مدام از حساب های بانکی‌شان مبالغی برداشت می شود در حالی که کارت بانکی و رمز آن در اختیار خودشان است.

     

    این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌هایی که توسط کارشناسان صورت گرفته مشخص گردیده است اکثرآ افراد سودجو در قالب فروشندگان دوره گرد و سیار با درج قیمت پایین برای اجناس فروشی خود و با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری اقدام به کپی کارت بانکی (اسکیمر)خریداران و مشتریان محصول خود می نمایند.

     

    سرهنگ محسن محمودی افزود: عدم آگاهی بعضی از خریداران در استفاده از کارت خوان های سیار در مکان‌های عمومی و ارائه رمز کارت بانکی به فروشنده موجب می‌شود تا احتمال کپی شدن اطلاعات کارت بانکی وی با توجه به داشتن رمز کارت بانکی در اختیار مجرم  افزایش پیدا کند.

     

    وی بیان داشت: وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد چرا که حتی در صورت نصب “اسکیمر” بر روی دستگاه کارتخوان بدون اطلاع از رمز عبور امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود.

     

    رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: افراد استفاده کننده از کارت‌های بانکی باید توجه داشته باشند که در زمان خرید کالای مورد نظر خود از هر مکان و هر شخص، تحت هیچ شرایطی رمز کارت بانکی خود را به فروشنده اعلام نکرده و خود فرد رمز کارت بانکی را وارد نماید و در صورت بروز هرگونه غفلت و سهل انگاری بلافاصله نسبت به تغییر رمز کارت عابر بانک اقدام کنند.

     

    این مقام انتظامی هشدار داد :مجرمان در صورتی که بخواهند از هر طرق ممکن اقدام به سودجویی از هموطنان نمایند حتما قانون به سراغ آنها خواهد رفت و مطمئن باشند بااینگونه افراد در چهارچوب قانون برخورد قاطع خواهد شد.

     

    محمودی گفت:در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش کنند.

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *