×

دست گل شورای شهر فراموش شدنی نیست؛
استتار ورزش تبریز پشت تراکتور

  • کد خبر: 175126
  • 17 خرداد 1400
  • انحلال باشگاه بزرگ شهرداری تبریز با چندین تیم مطرح در عرصه کشوری و بین المللی، یکی از نکات تاریکی بود که در دوره شورای شهر فعلی رقم خورد.
    استتار ورزش تبریز پشت تراکتور
  • به گزارش نوبر خبر؛ باشگاه تراکتور سال هاست که جور ورزش استان آذربایجان شرقی را می کشد و این جور کشی بعد از انحلال باشگاه شهرداری تبریز به اوج خود رسیده است؛ اتفاقی که باید آن را یکی از بحث برانگیز ترین اقدامات شورای شهر فعلی دانست که به روزهای پایانی چهار سال فعالیت خود رسیده است.

    کاش آتش نشانی این آتش را خاموش می کرد

    باشگاه شهرداری تبریز که ابتدا با نام آتش نشانی تبریز فعالیت می کرد، اولین باشگاه حرفه ای در شمال غرب کشور بود که در رشته های مختلف ورزشی، تیم های بسیار خوبی داشت؛ تیم هایی که افتخارات قابل توجهی در سطح کشوری و حتی بین المللی کسب کرده بودند. این باشگاه که تا پیش از انحلال در لیگ یک فوتبال، لیگ برتر والیبال، لیگ برتر بسکتبال، کاراته و دوچرخه سواری از مدعیان به شمار می رفت در بلاتکلیفی قرار گرفته بود در حالی به به طور کامل از صحنه ورزش محو شد که در همان مقطع جزو برترین تیم ها در رشته های یاد شده بود و در چندین رشته دیگر نیز سال های سال در پرورش استعدادهای استان عملکرد قابل قبولی داشت.

    بسکتبال یکی از تیم هایی بود که بیشترین ضربه را از انحلال باشگاه شهرداری خورد؛ این تیم بعد از سال ها تلاش به قهرمانی لیگ برتر دست یافته و در مسیر تبدیل شدن به یک تیم همواره مدعی در بسکتبال ایران قرار گرفته بود.

    قیچی بی دلیل یک مسیر بزرگ

    باشگاه شهرداری تبریز در سال های اخیر با روی آوردن به بومی گرایی توانسته بود خانه ای برای ورزشکاران تبریزی باشد و در سال ۹۷ و به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ چندین فستیوال ورزشی و لیگ محلات در رشته های مختلف را در این شهر برگزار و نفرات منتخب را برای تیم های حرفه ای خود معرفی کرد. تبدیل تیم والیبال این باشگاه به یکی از تیم های همواره مدعی لیگ برتر، کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر بسکتبال، قهرمانی های سریالی تیم دوچرخه سواری و اقتدار غیر قابل چشم پوشی تیم کاتای این باشگاه در رقابت های جهانی و آسیایی، به ورزش تبریز و استان آذربایجان شرقی رونق بخشیده بود اما طی یک تصمیم عجیب دیگر باشگاهی به نام شهرداری تبریز وجود خارجی ندارد.

    یک مشت دلیل غیر قابل قبول

    بهمن عبدی، قائم مقام باشگاه شهرداری تبریز در گفت گویی که پس از نهایی شدن انحلال باشگاه شهرداری تبریز با ایسنا داشت، گفته بود: “در حال‌ حاضر مشکل اصلی دلایل مالی و شرایط اقتصادی باشگاه نیست، چرا که به ما اعلام کرده‌اند که تیم داری ما مشکل قانونی دارد و از لحاظ حقوقی هزینه کردن از سوی شهرداری تبریز برای ورزش قهرمانی بار قانونی دارد. این‌ در حالی است  که در شهرهای ارومیه، گنبد و ماهشهر این کار سال‌هاست که صورت می‌گیرد.” در همین چند جمله می توانیم به اشتباه بودن و غیر منطقی بودن استدلال شورای شهر تبریز برای انحلال باشگاه شهرداری تبریز پی ببریم؛ چرا که همان گونه که قائم مقام وقت این باشگاه نیز به آن اشاره کرده بود، در دیگر استان ها نیز شاهد تیمداری شهرداری در عرصه حرفه ای هستیم.

    والیبال تبریز با تیم شهرداری صاحب یک نماینده قابل احترام در لیگ برتر شده بود؛ تیمی که با ترکیب ستاره های سرشناس و جوانان استان راه خود را به خوبی پیدا کرده بود.

    آیا کسی هست که پاسخ دهد؟

    در آستانه انتخابات شورای شهر تبریز، هنوز اعضای این دوره پاسخ شفاف و منطقی برای این تصمیم خود ارائه نکرده اند و چه خوب است که در این مقطع که زمان مناسبی برای پرسش و پاسخ برای انتخاب بهترین هاست، تک تک اعضای این شورا که در رقم خوردن این تراژدی بزرگ برای ورزش تبریز نقش داشتند، با صداقت از دلایل خود صحبت کنند، بلکه مورد قانع کننده ای در میان صحبت هایشان وجود داشته باشد که البته نه به صحبت آنها در این خصوص امیدی هست و نه به دلایل قانع کننده شان!

    تیم کاتای شهرداری تبریز به حدی از قدرت رسیده بود که در بسیاری از مسابقات بین المللی به عنوان نماینده ایران حضور می یافت. قهرمانی بزرگ در آسیا و چندین قهرمانی در لیگ جهانی، این تیم را به یکی از موفق ترین تیم های باشگاه شهرداری تبریز کرده بود.

    بعد از انحلال…

    بعد از انحلال باشگاه شهرداری، والیبال تبریز دیگر نماینده ای در سطح اول کشور ندارد. بسکتبال در خلوتی تاریک به قهرمانی تاریخی اش در لیگ برتر می اندیشد، دوچرخه سواری از رونق افتاده، کاراته کاهایی که امید زیادی برای حضور در المپیک توکیو داشتند هرکدام در گوشه ای به دور از ورزش در حال گذران زندگی هستند، سهمیه فوتبال به باشگاهی واگذار شد که جز بی آبرویی تا این لحظه حاصلی برای ورزش تبریز نداشته و هزاران ورزشکار رشته های دیگر که راضی به بازگشت به روزهایی هستند که برای دریافت مطالبات ناچیزشان ماه ها دوندگی می کردند و بدون هیچ چشم داشتی سر تمرینات و بازی ها حاضر می شدند…

    وریا غفوری، کمال کامیابی نیا، حبیب گردانی، ابراهیم میرزاپور، میثم بائو و سعید دقیقی ستاره هایی هستند که زمانی پیراهن تیم فوتبال شهردای تبریز را به تن داشتند!

     

     

     

     

    اخبار مرتبط

    3 پاسخ به “استتار ورزش تبریز پشت تراکتور”

    1. وحید گفت:

      آقای عبدی اشاره ای خوبی داشتید ولی در سازمان ورزش شهرداری تبریز افرادی سو استفاده کردند بانام ورزش، دیگر هیچ کاری نمیشد انجام داد و گناه آن پیرزنی که عوارض شهرداری میداد چه بود؟ و این درحالی بود که مترص میثم بائو تیم کذایی اسکواش بانوان را تشکیل داده و سرمربی شده بود و قراردادهای میلیاردی کذایی می بست و اصلا تیم اسکواش بانوان شهرداری وجود خارجی نداشت!!!!!حتی مسندنشینان عرضه دفاع از خود را نداشتند و فراز کمالوند خائن به فوتبال آذربایجان بابت تبانی های کثیف خود در شهرداری از مدیرعامل پول هم گرفته بود برای خرید داوران و بازیکنان حریف!!!!!! آبرویی نمانده بود اگر منحل نمیشد یک آبروریزی تمام عیار نصیب ورزش آذربایجان میشد……

      ——————————————————————————-

      پس به جای حل موضوع صورت مساله پاک شده!

    2. محمد گفت:

      با سلام
      اگر غیرت در وجود هر کسی باشد دیگر نباید به این نامهربانان رأی داد.
      باید به کسانی رأی دهیم که واقعا دلسوز مردم و دلسوز این خطه باشند.
      یادمان هنوز هست که ما با رأی خود این مشکل دارها را بالا آوردیم و تبریز را به خرابه تبدیل کردند چه بسا همین افرادند که ضربه به
      ورزش تبریز و تراکتور می‌زنند .
      و الان دیر نشده است اینبار با رأی خودمان اجازه حضور چنین افرادی را نخواهیم داد.

    3. وحید گفت:

      دقیقا صورت مساله را پاک کرده اند….و برخی هم به خیال خود فکر میکنند که با اینکار خدمت بزرگی را به ورزش و یا شهرداری انجام داده اند و این در حالی است که فساد در شهرداری و عوامل آن با آب اقیانوس هم پاک نخوهد شد…خدا لعنت کند به کسانی که به فرهنگ و هویت و ورزش و شخصیت آذربایجان و تبریز خیانت میکنند..خدا لعنت کند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *