×

آل هاشم خطاب به مسوولان:
از جیب مبارک خودتان کادو بدهید نه از بیت المال!

  • کد خبر: 227040
  • 6 فروردین 1401
  • امام جمعه تبریز گفت: مسوولی تودیع می‌شود و با پول بیت‌المال برایش کلی کادو خریده می‌شود، اگر خیلی دلتان می‌خواهد تا کادو بدهید از جیب خودتان هزینه کنید.
    از جیب مبارک خودتان کادو بدهید نه از بیت المال!
  • به گزارش نوبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در اولین خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی قرن جدید در سال ۱۴۰۱ و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: به مناسبت سالگرد حمله عربستان به یمن باید گفت که عربستان با کمک جبهه غربی و عبری موفق نشده است تا گروه تحریم شده و محاصره شده را شکست دهد و این مساله نشان داد که توهم ادعای عربستان در مورد قدرت منطقه بودن یک موضوع پوشالی است.

    وی با بیان اینکه مردم یمن در هفت سال گذشته با سخت‌ترین شرایط استقلال خود را حفظ کردند و مانع اشغال کشور خود شدند، گفت: این حرکت بار دیگر نشان داد که بهترین راهکار برای حفط استقلال مقاومت است.

    امام جمعه تبریز با بیان اینکه عربستان و امارات در هفت سال گذشته با باج‌های زیادی سعی کردند تا امنیت خود را در برابر موشک‌های انصارالله تضمین کند، افزود: ولی حملات انصارالله باعث باطل شدن این ایده شد چراکه مگر می‌شود امنیت را با پول وارد کرد.

    وی متذکر شد: تقویت محور مقاومت انصارالله تا قبل قدرت سیاسی و نظامی شمال یمن بود ولی الان به عنوان یکی از گروه‌های قدرتمندی است که در امتداد محور مقاومت و با اهداف نابودی اسرائیل پیش می‌رود.

    نماینده ولی فقیه در استان به پیام‌ها و درس‌های سفر بشار اسد به امارات اشاره کرد و گفت: سفر بشار اسد به امارات به منزله پذیرش و اثبات وی در ساختار قدرت سوریه و عامل عصبانیت آمریکا از امارات در دعوت از بشار اسد شد.

    وی توضیح داد: شبکه خبری الجزیره به نقل از سخنگو‌های امورخارجه آمریکا نوشت که  ما از تلاش‌ها برای مشروعیت بخشیدن به بشار اسد متاسفیم و همچنین رای ممتنع امارات به قطعنامه آمریکا به محکومیت روسیه و سفر وزیر امورخارجه امارات به مسکو  و پاسخ زرد ابوظبی به آمریکا برای مدیریت بازار نفت و حال سفر بشار اسد نشانه‌های آشکار از شکاف رابطه آمریکا و امارات است.

    خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: انتقاد شدید آمریکا از  امارات از دعوت بشار اسد نشان داد که عزت و ذلت هر دو هزینه دارد چراکه سوریه و بشار اسد برای دفاع از گفتمان مقاومت هزینه زیادی دادند و الان نتایج شیرین آن را می‌بینند.

    امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سرنوشت زمامداران دولت‌هایی همچون منصور هادی، حسنی مبارک، قذافی جلوی چشم همه است و کتاب ها حرف و سخن و تحلیل دارد.

    وی خاطرنشان کرد: روز دوم فروردین روز جهانی آب است و گرامیداشت این روز در کشور ما برخواسته از مبانی فرهنگی و دینی است زیرا باید برای حفظ این منبع تلاش کنیم.

    امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی برای آب سالم و بهداشتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شده است، گفت: بهره‌مندی ۹۹ درصد مردم شهری و روستایی از آب سالم و بهداشتی یکی از این برکات است ولی باید برای حفظ این مایه حیات تلاش خردمندانه کنیم.

    آل‌هاشم با بیان اینکه دیدید چه پیام زیبایی از سوی مقام معظم رهبری در سخنرانی سال جدید صادر شد، گفت: دیدید وقتی نام امام زمان(عج) آمد که بغضی کردند و وقتی در مورد مردم صحبت کردند حس دلسوزی را حس کردیم و وقتی از شعار سال صحبت کردند چه کارشناسانه و قاطعانه بود و اگر از گذشته صحبت کردند با افتخار بود و از آینده حرف زدند نیز بسیار با امید بود.

    وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب، بهار را منشا امید نامیدند، گفت: ایشان از همه افراد صاحب تریبون خواستند تا در مردم امید ایجاد کنند.

    امام جمعه تبریز متذکر شد: رهبر معظم انقلاب همه شعارهای سال را از سال ۹۸ با تولید مزین کرده‌اند‌ امسال علاوه بر تولید به دو مقوله دانش بنیان و اشتغالزایی هم تاکید کردند.

    وی با بیان اینکه تولید آثار روانی اعم از اعتماد به نفس ملی، افزایش عزت‌مندی دارد، گفت: رهبری فرمودند که از کارهای ویترینی خودداری کنید و همه جا بنر شعار سال را بزنید ولی در عمل صفر باشید را نکنید.

    آل‌هاشم با تاکید بر اینکه در منظر دینی دانش بنیان عمل علمی است، گفت: بنده از ‌پارک علم و فناوری بازدید داشته‌ام و انصافا این جوانان کارهای زیادی کرده‌اند که کمتر منعکس شده است.

    خرید و فروش سریع شیبا با کارمزد منصفانه و حجم معاملات بالا

    وی با تاکید بر اینکه برای تقوا چند الزامات لازم است، گفت: برخی شرکت‌ها کارهایی از جمله خریدهای کلان، احداث ساختمان، سرمایه‌ گذاری بدون توجیه اقتصادی، سفرهای خارجی بدون توجیه اقتصادی، توزیع امکانات غیرعادلانه همه کمک می‌کند تا فساد اقتصادی شود.

    نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: مسوولی تودیع می‌شود و با پول بیت‌المال برایش کلی کادو خریده می‌شود در حالیکه خرید هدایا با بیت‌المال گناه است و اگر خیلی دلتان می‌خواهد تا کادو بدهید از جیب خودتان هزینه کنید.

    وی با اشاره به سختی کاری برخی از ارگان‌ها و حتی بقال و سوپرمارکت‌ها که کارشان را برای راحتی مردم تعطیل نکرده‌اند تشکر کرد و گفت: به میهمانان تبریز و گردشکران خیرمقدم ویژه دارم.

    آل‌هاشم در اعلام مناسبت‌ها رحلت آیت‌الله علوی گرگانی، عالم ساده زیست، آیت‌الله محمدی ری‌شهری را تسلیت گفت.

    امام جمعه تبریز به سالگرد عملیات فتح‌المبین اشاره کرد و گفت: تجربه شیرین بهره‌برداری از نیروهای جوان و متخصص، جایگاه فرماندهی کل قوا، از برکات این عملیات بود به طوریکه کاروان‌های راهیان نور یک حرکت زیبا برای انتقال تجربیات و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید است.

    وی افزود: یکی از راه‌های انتقال  فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید همین راهیان نور است.

    آل‌هاشم در بخش خطبه‌های عبادی با بیان اینکه امسال عهد ببندیم که اطاعت بیشتر خدا کنیم و هم در کار خود و دیگران درست عمل کنیم و فرامین خداوند را زیر پا نگذاریم، گفت: هر کسی از نفس خود مراقبت نکند، خود را ضایع کرده است.

    وی ادامه داد: خود را مورد محاسبه قرار دهیم و خود را مورد بازجویی قرار دهیم. بهترین زمان بازجویی و محاسبه عبارت است از شب‌ها و پیش از استراحت و خواب چراکه خواب خود یک نوع مرگ است.

    نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: البته این محاسبه باید هر شب انجام گیرد تا بدانیم چه میزان غیبت، تهمت، دروغ، افترا و غیره در طول روز انجام دادیم.

    وی افزود: انسان باید خود را مواخذه کند؛ اگر عهدی که با خدا بسته را زیر پا بگذارد باید مورد مواخذه قرار دهد و اگر گناهی کرده و تخلف از عهد و پیمان با پروردگار کرده است، خود را به نحو مشروع تنبیه کند که از طریق نذر و صدقه قابل اجرا باشد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *