×

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هندوستان:
آذربایجانی‌ها، پیشتازان تجارت و بازرگانی در ایران هستند

  • کد خبر: 173120
  • 25 فروردین 1400
  • سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور هندوستان گفت: آذربایجانی‌ها، پیشتازان تجارت و بازرگانی در ایران بوده و در جای جای این کره خاکی، نمادی از تبلور غیرت، همت و کاربلدی به شمار می‌آیند.
    آذربایجانی‌ها، پیشتازان تجارت و بازرگانی در ایران هستند
  • به گزارش نوبر، علی چگنی در ارتباط تصویری با استاندار اذربایجان شرقی و تعدادی دیگر از مسئولان استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پیشران کشور در حوزه بازرگانی و تجاری است، گفت: آذربایجانی‌ها در جای‌جای میهن اسلامی و بسیاری از کشورهای دنیا، تبلور غیرت، همدلی و کاربلدی هستند.

    علی چگنی اظهار داشت: هند به لحاظ جمعیت بسیار زیاد و بازار وسیع، مقصد تجاری مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و امیدواریم نقش آذربایجان شرقی در این زمینه نقش فعالی باشد.

    وی خاطرنشان کرد: هند در حال حاضر، دومین اقتصاد برتر آسیاست و بر اساس پیش‌بینی‌ها در آینده نزدیک به سومین اقتصاد برتر دنیا تبدیل می‌شود.

    چگنی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید با شتاب بیشتری به دنبال توسعه روابط با کشورهای مختلف و بازاریابی محصولات تولیدی در بازارهای بین‌المللی باشد.

    وی خاطرنشان کرد: مردم هند به محصولات کشاورزی و غذایی همچون سیب، پیاز و خشکبار علاقه بسیار زیادی دارند و آذربایجان شرقی می‌تواند در تأمین این محصولات نقش ویژه‌ای داشته باشد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *