×

ژائله، رییس اتاق بازرگانی تبریز:
آمادگی برای توسعه تجارت دوجانبه با هندوستان/انتقاد از بروکراسی‌های اداری

  • کد خبر: 173117
  • 25 فروردین 1400
  • رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در ارتباط تصویری با سفیر ایران در هندوستان گفت:روش‌های سنتی تجارت، جایگاهی در جهان نداشته و هم اکنون نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم.
    آمادگی برای توسعه تجارت دوجانبه با هندوستان/انتقاد از بروکراسی‌های اداری
  • به گزارش نوبر، یونس ژائله در جلسه ویدیوکنفرانسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هندوستان با استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استانی گفت: بخش خصوصی کشور درگیر برخی بروکراسی های اداری بوده و همین امر کار را برای تمامی صادرکنندگان سخت کرده است. صدور بخشنامه ها و دستورات جدید و خلق الساعه، سبب عملکرد نامناسب تجار ایرانی در سطح جهانی خواهد شد.

    وی با تاکید بر لزوم تغییر در شیوه های تجارت گفت: روش های سنتی تجارت، جایگاهی در جهان نداشته و هم اکنون نیازمند به کارگیری روش های نوین تجارت هستیم تا در این خصوص از کل جهان عقب نمانیم.

    ژائله ادامه داد: تجارت ایران و هندوستان یک طرفه نبوده بلکه دوطرفه است و علاوه بر ضرورت بهبود صادرات به این کشور، قطعا به واردات برخی محصولات از این کشور نیز نیاز خواهیم داشت و به همین دلیل باید به فکر توسعه تجارت دو جانبه با هندوستان باشیم.

    رییس اتاق بازرگانی تبریز، حمایت دولت را در این مسیر لازم و ضروری عنوان کرده و گفت: گاه اطمینان لازم برای فعالیت تجاری فعالان حوزه تولید و صنعت استان ایجاد نشده و این تاجر نمی تواند وارد فضای رقابتی شده و اطمینان لازم را در طرف تجاری خود ایجاد کند.

    وی ادامه داد: تجارت با هندوستان نیازمند سیاست های خاص خود بوده و تلاش مضاعفی می طلبد. برای شروع و گسترش تجارت با این کشور باید شرکتی را انتخاب کنیم که در این کشور سرمایه گذاری کرده و تمامی تجهیزات و امکانات لازم برای این تجارت را فراهم کند تا بدین وسیله شاهد ایجاد مرکز سرمایه گذاری برای استان باشیم.

    ژائله افزود: بخش خصوصی آذربایجان شرقی آمادگی لازم برای همکاری دوجانبه با کشور هندوستان را داشته و آماده تبادل هیات های تجاری با این کشور است.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *