به گزارش نوبر، موسایی گفت: امروز که هر چه بیشتر نیازمند درآمد صادرات غیرنفتی هستیم، تشکیل و تقویت کنسرسیومهای صادراتی ضروریبنظر میرسد. در این میان، صنایع کوچک و متوسط منفرد، عموما به دلیل کوچک بودن، به هنگام حضور در بازارهای جهانی با مشکلات متعددیروبهرو میشوند. آنها فاقد دانش و توان مالی لازم بوده، قوانین و مقررات طرف خارجی را برآورده نکرده و عموما مقدار و کیفیت تولید آنها، نظرخریداران خارجی را جلب نمیکند.
وی افزود: واحدهای تولیدی چرم تبریز نیز با چنین مسائلی درگیر بودهاند و انتظار میرود در بازارهای بینالمللی حضور فعالانه داشته باشد و بهرقابت با برندهای مطرح بپردازد. براساس آمار آمایش سرزمینی وزارت صمت، شهر تبریز 198 واحد صنعتی چرمی(کیف و کفش هم شاملمیشود) دارد زمانی که این شرکتها دانش، منابع مالی و تماسهای خود را در یک کنسرسیوم صادراتی روی هم میریزند، میتوانند پتانسیلصادراتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش و هزینهها و مخاطرات ناشی از نفوذ به بازارهای جهانی را کاهش دهند.
دیدگاهتان را بنویسید