×

رضا موسایی:
صنعت چرم تبریز با استفاده از مدل کنسرسیوم می‌تواند به هاب صادراتی تبدیل شود

  • کد خبر: 227231
  • 2 تیر 1401
  • این کارشناس اقتصادی گفت: بطور خلاصه منظور از کنسرسیوم، ائتلاف چند بنگاه باهم برای انجام امور انتفاعی است. این ترکیب علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی ناشی از کاهش هزینه، باعث ایجاد هم‌افزایی مثبت در انجام هدف کنسرسیوم و در نتیجه افزایش کارایی در زمان و کیفیت اجرا خواهد شد.
    صنعت چرم تبریز با استفاده از مدل کنسرسیوم می‌تواند به هاب صادراتی تبدیل شود
  • به گزارش نوبر، موسایی گفت: امروز که هر چه بیشتر نیازمند درآمد صادرات غیرنفتی هستیم، تشکیل و تقویت کنسرسیوم‌های صادراتی ضروریبنظر می‌رسد. در این میان، صنایع کوچک و متوسط منفرد، عموما به دلیل کوچک بودن، به هنگام حضور در بازارهای جهانی با مشکلات متعددیروبه‌رو می‌شوند. آنها فاقد دانش و توان مالی لازم بوده، قوانین و مقررات طرف خارجی را برآورده نکرده و عموما مقدار و کیفیت تولید آنها، نظرخریداران خارجی را جلب نمی‌کند.

    وی افزود: واحدهای تولیدی چرم تبریز نیز با چنین مسائلی درگیر بوده‌اند و انتظار میرود در بازارهای بین‌المللی حضور فعالانه داشته باشد و بهرقابت با برندهای مطرح بپردازد. براساس آمار آمایش سرزمینی وزارت صمت، شهر تبریز 198 واحد صنعتی چرمی(کیف و کفش هم شاملمی‌شود) دارد زمانی که این شرکت‌ها دانش، منابع مالی و تماس‌های خود را در یک کنسرسیوم صادراتی روی هم می‌ریزند، می‌توانند پتانسیلصادراتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش و هزینه‌ها و مخاطرات ناشی از نفوذ به بازارهای جهانی را کاهش دهند.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *