×

استاندار آذربایجان شرقی؛
ساختار مناسبی برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در تبریز ایجاد شود

  • کد خبر: 174158
  • 19 اردیبهشت 1400
  • استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بارش شدید باران و تگرگ روز گذشته در مناطقی از تبریز تاکید کرد: ساختار مناسبی برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در این شهر ایجاد شود.
    ساختار مناسبی برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در تبریز ایجاد شود
  • محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: دبیرخانه ستاد مدیریت بحران استان باید با همکاری دستگاه‌های مسوول، نسبت به شناسایی نارسایی‌ها، مشکلات و عوامل بروز حوادث مشابه اقدام کرده و برای رفع نواقص، تقسیم‌کار استانی طراحی کند.

    وی با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در سال‌های اخیر برای لایروبی مسیل‌های منتهی به شهر تبریز، اظهار داشت: با وجود گلایه‌هایی که از سوی مردم در این زمینه وجود داشت، مدیریت حادثه دیروز بسیار بهتر از حوادث گذشته بود و همه دستگاه‌های ذی‌ربط در صحنه حضور فعال داشتند.

    استاندار آذربایجان شرقی گفت: این حادثه تنها در بخش‌هایی از شهر اتفاق افتاد و خوشبختانه در مناطقی که احتمال خسارت بیشتری وجود داشت، بارش‌ها شدید و رگباری رخ نداد.

    پورمحمدی، با بیان اینکه چنین حوادثی ناشی از برخی نارسایی‌ها و کمبودهاست، ادامه داد: حادثه دیروز هم نشان داد که مشکلات اساسی در این زمینه وجود دارد هرچند بخش قابل توجهی از این مشکلات ناشی از اقداماتی است که در طول سالیان طولانی انجام شده است.

    وی یادآوری کرد: امروز ما مسوول هستیم و ضمن اینکه نباید اشتباه‌های گذشته را تکرار کنیم برای رفع نارسایی‌ها و جبران نقص‌ها هم باید تلاش کنیم.

    جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در تبریز وجود ندارد، گفت: تبریز شهری است که از سه جهت به حوضه آبریز منتهی می‌شود و وجود ساز و کاری برای مدیریت آب‌های سطحی در این شهر ضروری است.

    محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه هشدارهای لازم مبنی بر بارش شدید باران و تگرگ از دوشنبه هفته گذشته به دستگاه‌ها ابلاغ شده بود، گفت: توجه جدی به این هشدارها و ایجاد آمادگی لازم قبل از وقوع حوادث می‌تواند از بروز خسارات جلوگیری کند و دستگاه‌ها باید در این خصوص جدیت کافی داشته باشند.

    علی دولتی مهر، مدیرکل هواشناسی استان نیز با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان در روز گذشته مربوط به شهرستان هریس با ۲۵.۴ میلی‌متر و شرق تبریز با ۲۰.۶ میلی‌متر بود، گفت: در روز ۱۳ اردیبهشت هشدار نارنجی که مربوط به بارش تگرگ، رگبار و رعد و برق است از سوی این اداره کل صادر شده بود.

    در این نشست فرماندار و شهردار تبریز و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز گزارشی از حوادث روز گذشته و اقدامات انجام‌ شده برای مدیریت سیلاب‌های ورودی به این شهر ارائه کردند.

    به گزارش ایرنا، روز گذشته بارش باران شدید و تگرگ در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به ویژه کلان شهر تبریز، موجب آبگرفتگی خیابان ها و معابر شد.

    بارش باران همراه با تگرگ، برخی از خیابان های تبریز را مسدود کرد و موجب فرو رفتن برخی از خودروها در سیلاب و گل و لای شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *