×

هوای آذربایجان‌شرقی بارانی می‌شود

  • کد خبر: 229151
  • 2 مرداد 1402
  • به گزارش نوبر،«محمد امیدفر»، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی تا شب چهارشنبه در کلیه نواحی استان به ویژه نیمه شرقی و شمالی ادامه می یابد. وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه همچنین موجب رشد ابرهای همرفتی، غرش آذرخش و وزش […]

    هوای آذربایجان‌شرقی بارانی می‌شود
  • به گزارش نوبر،«محمد امیدفر»، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی تا شب چهارشنبه در کلیه نواحی استان به ویژه نیمه شرقی و شمالی ادامه می یابد.

    وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه همچنین موجب رشد ابرهای همرفتی، غرش آذرخش و وزش باد گاهی به نسبت شدید می شود، اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب،سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و اصابت آذرخش دور از انتظار نیست.

    رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

    «امیدفر»، همچنین خواستار لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در ترددهای جاده ای، لایروبی و مسیرگشایی مسیل ها و کانال های زهکشی آب شد.

    وی با اشاره به بارش تگرگ در نواحی مستعد استان، یادآور شد: احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

    امیدفر، ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *