×

28 کیلومتر از جاده مرند-جلفا را سازمان منطقه ازاد ارس احداث کرده است

  • کد خبر: 232838
  • 25 مرداد 1402
  • به گزارش نوبر، رضا یزدانی مدیر دفتر فنی و طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید اصحاب رسانه از پروژه احداث باند دوم جاده مرند – جلفا گفت: ۳۴ کیلومتر از پروژه اجرای باند دوم محور مرند – جلفا طبق توافق صورت گرفته فی‌مابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی جزء […]

    28 کیلومتر از جاده مرند-جلفا را سازمان منطقه ازاد ارس احداث کرده است
  • به گزارش نوبر، رضا یزدانی مدیر دفتر فنی و طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید اصحاب رسانه از پروژه احداث باند دوم جاده مرند – جلفا گفت: ۳۴ کیلومتر از پروژه اجرای باند دوم محور مرند – جلفا طبق توافق صورت گرفته فی‌مابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی جزء تعهدات سازمان است که از این ۳۴ کیلومتر، ۲۸ کیلومتر احداث و مورد بهر‌ه‌‌برداری قرار گرفته و عملیات اجرایی ۶ کیلومتر باقیمانده در حال انجام است.

     

    وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم ۳ کیلومتر از ۶ کیلومتر باقیمانده را تا پایان فصل کاری تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم و ۳ کیلومتر باقیمانده را نیز تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسانیم تا شاهد پایان تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس در محور مرند – جلفا باشیم. مدیر دفتر فنی و طرح‌های عمرانی سازمان با اشاره به مانع ۱۰ ساله جهت اجرای باند دوم در محدوده دره‌دیز، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این مانع با پیگیری‌های سازمان رفع شد. محدوده دره‌دیز محور مرند – جلفا به دلیل وجود محدوده حفاظت شده کیامکی و رودخانه، صعب العبورترین محدوده محور مرند – جلفاست که منجر به پیش‌بینی ابنیه فنی با حجم قابل توجهی شده است.

     

    وی توضیح داد: در تکمیل محدوده دره‌دیز محور مرند – جلفا، ۲۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی، احداث ۲ عدد پل خاص و ایجاد ۱ گذرگاه حیات وحش در نظر گرفته شده است که این گذرگاه با طول ۷۰ متر بعد از بهره‌برداری در سطح کشور نمونه خواهد بود.

     

    یزدانی ابراز داشت: محدوده دره دیز محور مرند – جلفا به دلیل قرارگیری در ارتفاع پایین از جاده موجب گردیده که شاهد قریب به ۳۰۰ هزار متر مربع خاکبرداری و ۳۰۰ هزار متر مربع خاکریزی باشیم.

     

    وی در خاتمه تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد ارس تاکنون برای احداث باند دوم محور مرند – جلفا، ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است و با پیش‌بینی‌های انجام شده برای تکمیل این پروژه هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر هم باید اختصاص یابد

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *