×

معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مطرح کرد:
21 تیر، روز خالی از طلاق در ایران/افزایش طلاق در آذربایجان شرقی

  • کد خبر: 222201
  • 19 تیر 1400
  • اهداف و برنامه های اداره کل ورزش و جوانان به مناسبت آغاز هفته ازدواج تشریح شد.
    21 تیر، روز خالی از طلاق در ایران/افزایش طلاق در آذربایجان شرقی
  • به گزارش نوبر، امیر تقی‌زاده به مناسبت هفته ازدواج در نشستی با اصحاب رسانه  ابراز کرد: هفته ازدواج از ۲۱تیرماه سال جاری الی ۲۹ تیر ماه است که برنامه هایی برای هر روز در نظر گرفته شده است.

     

    وی به تبیین کامل برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان در هفته ازدواج پرداخت و گفت: در راستای الگوسازی ازدواج‌های ماندگار برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که تجلیل از ۱۸ زوج در نیروهای مسلح، ۱۵ زوج در فعال در بخش کادر درمان، هشت زوج در مناطق حاشیه‌نشین، چهار زوج خبرنگار، سه زوج ایثارگر،سه زوج در حوزه معلولین، تجلیل از خیّرین فعال در حوزه تامین جهیزیه و درنهایت تجلیل از سه زوج فرهنگی از جمله این برنامه ها است.

     

    وی همچنین درخصوص اهداف نام گذاری این هفت روز  یادآور شد: ترویج ازدواج بهنگام آگاهانه، ترویج زندگی ساده در روز اول، نقش مشاوره‌های قبل‌از ازدواج در تشکیل زندگی پایدار جوانان در روز دوم، روز سوم ترغیب و تسهیل در ازدواج با مشارکت خیرین سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان عرصه ازدواج، روز چهارم توانمندسازی جوانان و تربیت مهارت‌های مدیریت خانواده، روز پنجم ازدواج و ترویج فرزندآوری و تربیت مهارت‌های فرزند پروری ، روز ششم عفاف و حجاب و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و روز آخر سواد رسانه‌ای و آگاهی‌بخشی به جوانان نامگذاری شده است.

     

     

    تقی زاده درخصوص کارگاه های برگزار شده در سال گذشته و سال جاری عنوان کرد: در سال ۹۹، ۳۵۷ کارگاه آموزشی برای ۱۲هزار و ۸۳۲ نفر و در سه‌ماهه نخست امسال نیز ۷۶ کارگاه آموزشی برای ۳هزار و ۱۴۸ نفر برگزار شده است.

     

    وی در مورد مراکز مشاوره رایگان نیز افزود: حدود۲۱ مرکز مشاوره ای رایگان فعال در استان داریم که بعد از تهران بیشترین تعداد این مراکز متعلق به استان ماست.

     

    معاون امور فرهنگی اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی درخصوص راه اندازی کمیته سامان دهی ازدواج در شهرستان های استان خبرداد: ایجاد مجمع خیرین ازدواج در پنج شهرستان میانه، مراغه، شبستر، مرند و اهر با راه اندازی و از طریق حمایت های خیرین و سازمان های مزدم نهاد فعال شده است.

     

    تقی‌زاده درخصوص ابتکار اداره ورزش و جوانان استان نیز گفت: تشکیل کارگاه های آموزشی آمادگی ازدواج برای دختران دوره دوم دبیرستان سال هاست درحال اجراست ابتکار ما برگزاری کارگاه های آموزشی برای سربازان و خانواده های نیروهای مسلح است.

     

    نماینده شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان آماری مربوط به ارائه و افزایش تسهیلات بانکی به زوجین خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ تا ۹۸ تسهیلات وام ازدواج از ۳ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت همچنین در سال ۱۴۰۰ این مبلغ به ۷۰ میلیون تومان برای اشخاص عادی و ۱۴۰ میلیون تومان برای ایثارگران اعمال شد.

     

    وی همچنین در این راستا ادامه داد : با توجه به افزایش میزان تسهیلات در سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۷۰ میلیون تومان، شرایطی را نیز برای زوجه های تا ۲۳ سال و زوجهای تا ۲۵ سال در نظر گرفتیم تا این عزیزان تا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند که در این‌ مورد نیز برای ایثارگران این مبلغ ۲ برابر خواهد بود.

     

    این مقام مسئول در رابطه با آمار افرادی که موفق به اخذ تسهیلات شده اند، گفت: تا روز ۱۶ تیر سال جاری ۳۸۸۴۲ نفر برای اخذ تسهیلات ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۲۰۴۸۴ نفر موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

     

     

    همچنین حیرات انگیز، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی نیز در ادامه این نشست درخصوص آمار ازدواج و طلاق ابراز کرد: براساس آمارهای ثبت‌شده در محضرهای ازدواج و طلاق در سال ۹۹، ۳۰۷۳۹  ازدواج در آذربایجان شرقی ثبت‌شده است که نسبت‌به سال ۹۸ رشد ۸/۲ درصدی داشته‌ است و در مورد طلاق نیز در سال ۹۹،  ۹۵۱۱ طلاق ثبت‌شده است که نسبت‌به سال ۹۸،  ۴/۳ درصد رشد داشته‌ است.

     

    وی خاطرنشان کرد: بیشترین ازدواج و طلاق در بازه سنی ۲۰ تا ۳۴ سالگی انجام‌شده است و همچنین میانگین سن ازدواج در بین مردان ۳۰ و بین زنان ۲۴ سال است و در مورد طلاق نیز میانگین سنی مردان ۳۸ و زنان ۳۲ سال است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *