×

این داستان ادامه دارد؛
توپی که تراکتور به زمین صدا و سیما انداخت

  • کد خبر: 209298
  • 12 تیر 1400
  • نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ دریک با اشاره به موضوع حق پخش تلویزیونی، بازی تراکتور و صدا و سیما را وارد یک مرحله جدید کرد.
    توپی که تراکتور به زمین صدا و سیما انداخت
  • به گزارش نوبر خبر؛ در طول فصل جاری، بارها شاهد بروز اختلافات بزرگ و کوچک میان صدا و سیما و باشگاه تراکتور بوده ایم؛ عمده مشکلات این دو با یکدیگر به برنامه های تولیدی در این سازمان بر می گردد؛ جایی که تراکتوری ها در واکنش به آن چه که محقق نشدن حق مسلم شان دانستند، برنامه های فوتبال برتر و شب های فوتبالی را تحریم کردند.

    در میان این داستان، تراکتور و فوتبال برتر از مورد دوم پر حاشیه تر بود چرا که مجری این برنامه طی چند هفته با آیتم ها، تحلیل ها و کنایه های گاه و بیگاهش از خجالت مالک تراکتور درآمد؛ موضوعی که به شدت رابطه باشگاه تبریزی را با صدا و سیما تیره و تار کرد. در حالی که این داستان به مدت چند ماه فروکش کرده بود، انتشار بیانیه ای از سوی باشگاه تراکتور در اعتراض به اتفاقات برنامه هفته گذشته شب های فوتبالی، یک بار دیگر صدا و سیما و تراکتور را مقابل هم قرار داد.

    در چنین شرایطی، مهدی رمضانی، نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ دریک در مراسم معارفه مدیرعامل جدید باشگاه تراکتور که زیر مجموعه این هلدینگ به شمار می رود، گریزی هم به ماجرای بالا زده و حسابی از خجالت صدا و سیما در آمد؛ او این سازمان را بزرگترین بدهکار فوتبال ایران دانسته و گفت: “طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که همواره صداوسیما در برنامه‌های مختلف و از طریق مجریان رسانه ملی، باشگاه‌های خصوصی ازجمله تراکتور را، در قالب انتقاد مورد انواع اقسام هجمه‌ها قرار داده‌اند. فارغ از موجه یا غیرموجه بودن این به اصطلاح انتقادها، صداوسیما در وهله اول بیاید حق‌وحقوق فوتبال را بپردازد و بعد لباس منتقد بر تن کند. در حال حاضر بزرگ‌ترین بدهکار فوتبال ایران صداوسیما است. و به عبارتی عامل اصلی مشکلات موجود فوتبال ما صداوسیما است. ولی در کمال ناباوری به جای اینکه مورد مواخذه قرار گیرد و حقوق فوتبال از آن مطالبه شود، حالت تهاجمی به خود گرفته ضمن جانبداری از باشگاه‌های دولتی، بخش خصوصی را مورد حمله قرار می‌دهد. امیدواریم که با روی کار آمدن دولت جدید، شاهد اصلاح این ساختار هم باشیم.”

    گفتنی است که بحث پرداخت حق پخش تلویزیونی به باشگاهها سال هاست که بی نتیجه مانده و باشگاههای خصوصی که با هزینه های شخصی اداره می شوند و چشم امیدشان به این بخش است تا قسمتی از مخارج شان را تامین کنند، بزرگترین زیان دیدگان پروسه طولانی و فرسایشی هستند که هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *