×

مقدماتی جام جهانی 2022؛
ایران 1-0 عراق؛ بدون اما و اگر صعود کردیم

  • کد خبر: 175445
  • 26 خرداد 1400
  • تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله انتخابی جام‌جهانی و کسب مجوز حضور در جام ملت‌های آسیا برابر عراق به پیروزی رسید تا با کسب چهار برد از چهار دیدار به مراحل بعدی صعود کند.
    ایران 1-0 عراق؛ بدون اما و اگر صعود کردیم
  • به گزارش نوبر خبر؛ تیم ملی فوتبال ایران که برای رسیدن به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی نیاز به پیروزی برای صدرنشینی دارد، از ساعت ۲۱ امروز سه شنبه در ورزشگاه المحرق بحرین به مصاف تیم ملی عراق رفت یک بر صفر این تیم را شکست داد. سردار آزمون(۳۵) برای ایران گل زد.

    تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، احسان حاج صفی(۶۹ میلاد محمدی)، احمد نورالهی، سعید عزت اللهی(۶۹ میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش(۷۸ سامان قدوس)، علی قلی زاده(۹۳ کاوه رضایی)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۷۸ مهدی قایدی) به میدان رفت.

    بعد از کسب 3 پیروزی روحیه بخش، تیم ملی در گام آخر مقابل عراق قرار گرفت، صدرنشین گروه دوم که با یک تساوی هم می توانست به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شود. این کار را برای ایران بسیار سخت کرده بود هر چند که عراقی ها از چند روز پیش پا را فراتر گذاشته و از کسب یک پیروزی آسان مقابل ایران سخن به میان می آوردند. کسب هر نتیجه ای جز برد در این دیدار صعود ایران به مرحله بعد را به اما و اگر می کشاند و از طرفی هم عراق تیمی نبود که بتوان آن را یک حریف از پیش باخته فرض کرد. تیم ملی اما با ترکیبی کاملا تهاجمی وارد زمین شد تا نشان دهد هیچ هدفی جز برد را در این دیدار حساس جست و جو نمی کند. عراقی ها با بازگشت همام به ترکیب شان جان تازه ای گرفته بودند اما نکته اینجا بود که آنها یک طارق داشتند و ما ده ها ستاره بزرگتر از او!

    سردار آزمون ستاره تیم ملی در بازی با بحرین، در این بازی هم خوش درخشید و زننده تک گل ایران بود. روی یک کار تیمی دیدنی و حرفه ای، سردار آزمون پاس دقیق حاج صفی را با یک بغل پای بی نقص به تور دروازه عراق چسباند تا تیم ملی برنده راهی رختکن شود. همه چیز برای صعود آماده بود و تنها یک 45 دقیقه تا عملی شدن آن فاصله داشتیم. شاگردان اسکوچیچ در 45 دقیقه دوم ضمن کنترل بازی، چندین موقعیت خطرناک دیگر هم روی دروازه عراق ایجاد کردند که با خوش شانسی حریف به گل تبدیل نشد اما همان یک گل هم برای رقم زدن یک پایان شیرین کافی بود و با به صدا در آمدن سوت داور ازبک به نشانه پایان بازی، تیم ملی ایران با 18 امتیاز و به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی شد.

    تیم ملی فوتبال ایران در پایان این مرحله با کسب چهار پیروزی متوالی ۱۸ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شد. عراق هم با ۱۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *