×

امین رستمی، فعال فرهنگی و اجتماعی تبریز:
هبه یا بذل و بخشش خاص از بیت المال؟ / ضرورت نظارت جدی بر هبه‌های شهرداری

  • کد خبر: 173513
  • 4 اردیبهشت 1400
  • یادداشت اختصاصی نوبر به قلم"امین رستمی" فعال فرهنگی و اجتماعی تبریز را در این نوشتار بخوانید.
    هبه یا بذل و بخشش خاص از بیت المال؟ / ضرورت نظارت جدی بر هبه‌های شهرداری
  • موضوع اهدای هبه توسط شورای اسلامی کلانشهر تبریز همواره یکی از موضوعات مهمی بوده که مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و در طی سالیان اخیر سوالات بسیاری در این زمینه برای مردم ایجاد شده است.

    هبه در حقیقت، هدیه بلاعوض شهرداری به یک شخص حقوقی و یا حقیقی است که از محل منابع داخلی شهرداری اعطا میشود؛ ولی سوالی که در این بین باید به آن پاسخ داد این است که نقش مردم در هبه های بی حد و حصر شهرداری ها چیست و چرا پول های مردمی واریز شده به حساب شهرداری ها که بعنوان اموال عمومی ، باید صرف عمران و آبادانی شهر و توسعه فعالیتهای فرهنگی و ورزشی گردد با کمترین حساسیت ها بذل و بخشش می شود؟

    در حقیقت ، هبه های شهرداری تبریز باید در روند توسعه ای شهر و رفع مشکلی از صدها مشکل کلانشهر تبریز موثر باشد و در غیر این صورت ، عملکرد شهرداری ها بیش از گذشته تنزل یافته و رضایتمندی عمومی نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

    در حال حاضر، فرآیند هبه مورد اعتراض کثیری از شهروندان می باشد و افکار عمومی در خوشبینانه ترین حالت، اعطای هبه را بعنوان معامله شهرداری با افراد و مجموعه های خاص می پندارند. این در حالیست که با بررسی گیرندگان هبه در سالیان اخیر مشاهده می گردد که برخی از گیرندگان ، علیرغم عدم نیاز مالی ، به افتخار دریافت هبه از محل بیت المال شهروندان نائل شده اند!

    در این خصوص تشکیل کارگروهی ویژه و تخصصی با حضور یک نفر از معتمدین مردم تبریز در شورای شهر برای بررسی پیشنهادات هبه در پارلمان شهری، یک ضرورت است که انشالله باید در دستور کار اعضای شورای آتی قرار گیرد.

    بعونه و کرمه

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *