×

با حضور ئیس فدراسیون ورزش روستایی کشور انجام شد/
افتتاح ۴۵ باب خانه ورزش روستایی در استان

  • کد خبر: 172093
  • 19 اسفند 1399
  • مراسم افتتاح 45 باب خانه روزش روستایی به صورت آنلاین با حضور امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش ر وستایی وبازیهای بومی ومحل، بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان و کرمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری روز سه شنبه 19 اسفند ماه در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.
    افتتاح ۴۵ باب خانه ورزش روستایی در استان
  • به گزارش نوبر، افتتاح ۴۵ باب خانه روزش روستایی به صورت آنلاین با حضور امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش ر وستایی وبازیهای بومی ومحل، بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان و کرمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری روز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

     ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: از بخشداران، دهیاران و رئیس محترم اداره شهرستانها و بخشها برای تلاشی که جهت تحویل خانه های ورزش روستایی کشیدند قدردانی می کنم.

     او ادامه داد: نزدیک به ۴۵ روز پیش ۲۲ باب خانه روزش روستایی به صورت وبینار در دهه مبارک فجر افتتاح شد و قول داده بودیم تا پایان سال ۴۵ باب دیگر به این تعداد افزوده شود که به لطف خدا و همت همکاران در سراسر استان و خیرین بزرگوار توانستیم امروز به وعده خود عمل کنیم.

     مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: با هم افزایی و تعامل دو سویه می توانیم تعداد خانه های ورزش روستایی را در سال ۱۴۰۰ به دو برابر افزایش دهیم و همچنان که در سال ۱۳۹۸ در خصوص برگزاری مسابقات ورزش روستایی جام خوشه چین عملکرد خوبی داشتیم، در سال بعد می توانیم میزبان یک مسابقه کشوری باشیم.

    امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی کشور گفت: تجهیز و افتتاح خانه های روستایی در گام اول و در گام بعدی بهره برداری و بهره وری از این اماکن در راستای برگزاری مسابقات خانه های ورزش روستایی در سطح استان و منطقه و کشور داشته باشیم.

    او ادامه داد:اهمیت دادن به خانه های ورزش روستایی باعث افزایش شورو نشاط اجتماعی می شود و می توان در آینده از بین این ورزشکاران استعدادیابی کرده و در تیم های ملی شاهد حضور آنها باشیم.

    کرمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی هم که در این مراسم حضور داشت گفت: پیشنهاد بنده این است که برای روستاهای بالای ۱۰۰۰ نفر، این طرح را اجرا کنید. همانگونه که تا پایان سال ۹۶ سرانه ورزش روستایی در مقایسه با استانهای دیگر بسیار کمتر بود و این امار در خور شأن استان نیست ولی با اقدامات خوب اداره کل ورزش و جوانان استان در سالهای اخیر شاهد افزایش این امار و بهبود سرانه ورزشی روستاهای استان هستیم.

    او ادامه داد: از دهیاران و اداره ورزش و جوانان شهرستانها درخواست می کنم، تعامل و هماهنگی خود را با همدیگر افزایش دهند تا به جایگاه خوبی در ورزش روستایی دست یابیم.

     کرمی همچنین در مورد اعتبارات مربوط به ورزش روستایی گفت: دهیاران در موضوع بودجه سالانه، بحث ورزش را حتما لحاظ کنند و برای توسعه آنها برنامه ریزی داشته باشند و با بخشداران و فرمانداران تعامل کنند تا موجب شکوفایی و افزایش سلامتی روستاییان عزیز باشیم.

    ابراهیم فیروزی معاون توسعه ورزش اداره کل گفت: توسعه ورزشهای روستایی، تشکیل ستاد استانی و شهرستانی احیای بازیهای بومی محلی، تربیت مربی و داور ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی و برگزاری المپیاد ورزش روستایی برای روستاییان و عشایر در سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده است.

     فیروزی ادامه داد: اعتبار لازم برای تجهیز این خانه های ورزش روستایی در مجموع برای ۹۲ باب امسال، ۴۵۰ میلیون تومان است که ۵۰ درصد آن از محل خودیاری و کمک دهیاران و بخشداران و خیرین و ۵۰ درصد مابقی از محل اعتبارات مربوط به توسعه ورزش استان و وزارت ورزش و جوانان و مبارزه با مواد مخدر است که تعداد۸۷ باب خانه ورزش روستایی در سال ۹۸ را به ۱۷۹ باب در سال جاری افزایش دادیم.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *