×

۵۷۷ طرح فناورانه در یازدهمین نمایشگاه رینوتکس

  • کد خبر: 297597
  • 13 آذر 1402
  • ۵۷۷ طرح فناورانه ثبت نام شده است؛ در جشنواره ربع رشیدی نیز ۱۱۰ طرح به دبیرخانه ارسال شده است که داوری آنها نیز به اتمام رسیده و ۱۶ طرح منتخب انتخاب شده است. 
    ۵۷۷ طرح فناورانه در یازدهمین نمایشگاه رینوتکس
  • به گزارش نوبر، رضا کریملو، مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی امروز در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی اظهار کرد: ۵۷۷ طرح فناورانه ثبت نام شده است؛ در جشنواره ربع رشیدی نیز ۱۱۰ طرح به دبیرخانه ارسال شده است که داوری آنها نیز به اتمام رسیده و ۱۶ طرح منتخب انتخاب شده است.

     

     

     

     

    وی با بیان اینکه ۱۴ تا ۱۷ آذرماه نمایشگاه رینوتکس برگزار خواهد شد، گفت: از ۱۴ تا ۱۷آبان در خدمت مبتکران و مخترعین در رده سن های مختلف هستیم و نمایشگاه در این ایام از ساعت ۱۳تا ۱۹ برای بازدید عموم آزاد است‌.

     

     

     

     

    مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی افزود: امسال یازدهمین دوره از نمایشگاه رینوتکس همزمان با اولین دوره نمایشگاه رینوتکس و جایزه ملی فناوری ایران برگزار می‌شود.

     

     

     

     

    وی ابراز کرد: دو طرح از ترکیه آمده است و به علت برخی مشکلات هزینه‌ای در کشورهای ارمنستان، قزاقستان وپاکستان امکان حضور برای این کشورها مهیا نشد.

     

     

     

     

    کریملو به  اولین فستیوال نوآوری و فناوری  دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه رینوفست اولین فستیوال نوآوری و فناوری دانش آموزی  در حوزه های هوش مصنوعی رباتیک و هوافضا می باشد که با همکاری آموزش و پرورش که برای اولین بار در تبریز برگزار می شود.

     

     

     

     

    وی ادامه داد: در نمایشگاه رینوفست دانش آموزی ۱۱۱۷طرح و در بخش مسابقه ۶۳۵ طرح ثبت نام کرده اند که جمعا ۷۱۵۲از طرف دانش آموزان داشته ایم که بعد از طی سه مرحله داوری۸۴۹طرح نهایی شده است.

     

     

     

     

    وی گفت: کل طرح های شده رینوتکس ۸هزار طرح ی باشد که از بین آنها ۱۷۹۲طرح انتخاب شده اند و امسال۹۴۳طرح غرفه در نمایشگاه وجود دارد که در سه نمایشگاه تعیین شده حضور دارند.

     

    کریملو بیان داشت: فردا ۱۴ آذر ماه از ساعت ۳.۵نمایشگاه آغاز به کار خواهد کرد و  مراسم افتتاحیه با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و مسئولین لشکری و کشوری در سالن شمس تبریزی نمایشگاه  برگزار خواهد شد.

     

     

     

     

    وی افزود: برای اولین بار رویداد گویش تجربه‌ها برگزارمی شود که هشت نفر از سرشناسان فناوری و نوآوری به این رویداد دعوت  کرده ایم و تاکنون ۱۵۰ نفر در این بخش ثبت‌نام کردند و این رویداد روز چهارشنبه از ساعت ۱۰تا ۱۲در هتل شهریار برگزار خواهد شد.

     

     

     

     

    وی با بیان اینکه رویداد ملی جمپا نیز امسال برگزار خواهد شد، افزود:  رویداد ملی جمپا جایزه ملی فناوری ایران ربع رشیدی  است وجلسات داوری این رویداد دروزارت صمت  برگزار شده و نتایج آن نهایی شده است و جمپا هدف از این جایزه این است که تا فناوری رشد یافته توسط دانشجویان را به صنعت برسانیم.

     

     

     

     

    رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) بیان داشت: بیش از ۴۱ رویداد برای این نمایشگاه در نظر گرفته ایم که تعدادی برگزار شده است و بقیه رویداد ها در چهار روز نمایشگاه برگزار خواهد شد، فضای نمایشگاه نیز با همکاری عوامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز آماده شده است.

     

     

     

     

    وی یادآور شد: اختتامیه نمایشگاه رینوتکس نیز با برنامه‌های متنوع دیگر برگزار خواهد شد که جزیئات آن در روزهای آتی به اطلاع همگان خواهد رسید.

     

     

     

     

    مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه ربع رشیدی با قدردانی از حضور دستگاه تعلیم و تربیت، دانشگاه‌ها در برگزاری نمایشگاه رینوتکس گفت: این رویداد یک رویداد بزرگ علمی است  که با همکاری دانشگاه های تبریز برگزار می شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *