×

۳۰درصد ایرانیان یک اختلال روانی دارند

  • کد خبر: 253652
  • 8 آبان 1402
  • عضو گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تقریبا سی درصد مردم ایران در طول زندگی به یک اختلال روانی مبتلا می شوند.
    ۳۰درصد ایرانیان یک اختلال روانی دارند
  • به گزارش نوبر، مصطفی فرحبخش عضو  گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در  کارگروه بهداشت و درمان خانه توسعه آذربایجان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: در جامعه ایران
    روانپزشکی مغفول مانده و صراحتا باید گفت اگر سلامت روان نباشد سلامت جسم هم نیست.
    وی اضافه کرد: با ارتقا سلامت روان مردمی که مشکلات روانی دارند می‌توانیم با کنترل عوامل بیماری در این افراد به درمان آنها بپردازیم و عوامل خطر را پایین آوریم و با آموزش مهارت زندگی و ارتباط مناسب  با مردم عادی آنها را وارد جامعه کنیم و از رفتارهای خشونت آمیز احتمالی بکاهیم.
    دکتر فرحبخش عضو گروه آموزشی درمانی بیمارستان رازی تبریز افزود: زندگی ماشینی،ترافیک،تورم،عدم آموزش رفتارهای حرفه ای و با هم بودن ، آموزش های رسمی و غیر رسمی،همه و همه بر سلامت روان مردم تاثیر گذارند و روی هم رفته ۲ درصد افراد جامعه  اختلال مزمن و جدی روانی  دارند که نیاز به بستری خواهند داشت. در همه کشورها سیستم های جامع سلامت پزشکی برای درمان آنها وارد عمل می شوند تا عوامل خطر را پایین آورند و از آسیب های اجتماعی در این بخش بکاهند.وی افزود از جمعیت حدود چهار میلیونی آذربایجان شرقی نیز بالطبع حداقل ۸۰ هزار نفر دارای انواع مشکلات روانی جدی و مزمن اند که نیاز به  خدمات  بستری خواهند داشت. در استان  آذربایجان شرقی این امر مهم بعهده مرکز آموزش درمانی رازی و بابا باِغی گذاشته شده است.
    واقعیت این است که انجمن های خیریه و سازمان های مردم نهاد و بخش دارا جامعه باید به کمک این مجموعه های آموزشی بشتابند تا بخشی از مشکلات درمان و مراقبت اختلال درمانی در آذربایجان شرقی حل و فصل گردد و با بهبود شرایط سلامت روان شاهد نشاط و سرزندگی در کار و زندگی بیشتر مردم باشیم.وی ضمن استقبال از طرح مسائل سلامت روان در کارگروه بهداشت و درمان خانه توسعه آذربایجان از تلاش این سازمان مردم نهاد در ترغیب افکار عمومی و خیران برای حل مشکلات مرکز آموزشی روانی مجتمع رازی و بابا باغی قدرانی کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *