×

شهردار خبر داد:
۲۰۰ تاکسی برقی برای اولین بار در راه تبریز

  • کد خبر: 296218
  • 2 آذر 1402
  • شهردار تبریز از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای خرید ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی از یک کارخانه خودروساز داخلی خبر داد.
    ۲۰۰ تاکسی برقی برای اولین بار در راه تبریز
  • به گزارش نوبر،یعقوب هوشیار در گفتگو با شهریار اظهار کرد: در ادامه طرح نوسازی تاکسی‌های درون‌شهری تبریز، تفاهم‌نامه خرید ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی بین شهرداری تبریز و یکی از کارخانه های خودروساز داخلی منعقد شد.

    وی افزود: این تفاهم‌نامه طی ماه‌های آتی اجرایی شده و تاکسی‌های برقی جدید به ناوگان تاکسیرانی شهر اضافه می شود.

    هوشیار با اشاره به طرح نوسازی تاکسی‌های درون‌شهری تبریز، خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته با حمایت شورای اسلامی شهر و ارائه تسهیلات کم‌بهره به رانندگان تاکسی‌های درون‌شهری، ۱۶۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

    وی یادآور شد: هدف‌گذاری شهرداری تبریز نوسازی ۳ هزار دستگاه تاکسی درون‌شهری به منظور بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین کاهش اثرات سوء تاکسی‌های فرسوده به‌ویژه آلودگی هوا است.

    شهردار تبریز با اشاره به تفاهم‌نامه تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی برای تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی پاک، نیز گفت: طی روزهای گذشته تفاهم‌نامه تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس‌ برقی ۹،۱۲ و ۱۸ متری نیز با کارخانه های خودروسازی داخل منعقد شده است که تست اولیه آن تا ۲ ماه دیگر آغاز می شود.

    وی اضافه کرد: در بخش اتوبوسرانی ناوگان حمل و نقل عمومی، مطابق برنامه‌ای که در ابتدای دوره مدیریت شهری داده‌ایم، هدف‌گذاری شهرداری تبریز تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید است که بخش بزرگی از آن را تحویل و به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کردیم.

    هوشیار با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای درون‌شهری نیز گفت: در کنار تهیه زیرساخت‌های لازم برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه آموزش‌ شهروندی و ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی آغاز کرده‌ایم.

    وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پاک‌ترین شهر ایران از نظر آب و هوا، در سال جاری اظهار امیدواری کرد با تامین و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به خودروهای جدید، شاهد تداوم پاکی هوای تبریز باشیم.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *