×

یک‌هزار و ۵۰ صندوق رای برای حوزه انتخابیه تبریز پیش‌بینی شده است

  • کد خبر: 300764
  • 5 بهمن 1402
  • فرماندار شهرستان تبریز اعلام کرد: یک‌هزار و ۵۰ صندوق رای برای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در نظر گرفته شده که ۸۲۶ صندق رای در تبریز به عنوان حوزه انتخابیه اصلی و ۸۷ صندق رای در آذرشهر و بقیه در اسکو به عنوان حوزه‌های انتخابیه فرعی دایر خواهد شد.
    یک‌هزار و ۵۰ صندوق رای برای حوزه انتخابیه تبریز پیش‌بینی شده است
  • به گزارش نوبر، یونس فاتح در دومین دوره از نشست‌های به سوی قله با محوریت انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور جمعی از نویسندگان و ناشران استان برگزار شد، به روند ثبت‌نام در این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: از یک‌هزار و ۲۰۶ نفر نامزدی که از این حوزه پیش ثبت‌نام کرده بودند ۵۵۷ نفر در مرحله نهایی ثبت نام کردند که هیات اجرایی ۳۸۷ نفر معادل ۶۹.۴۷ درصد را تایید صلاحیت کرد ۶۷ نفر رد صلاحیت شد و ۱۰۲ نفر فاقد شرایط ثبت‌نام بودند.

    وی افزود: در ادامه روند تایید صلاحیت‌ها در هیات نظارت، ۱۸۵ نفر تایید صلاحیت و ۱۹۲ نفر رد صلاحیت شدند و منتظر آمار نهایی از سوی شورای نگهبان هستیم.

     

    انتخابات فرصتی برای تحقق تاثیرگذاری مردم در تصمیم‌گیری‌های کشور است

    در این نشست روح‌الله رشیدی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر تبریز طی سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش آفرینی اصحاب فرهنگ در این رویداد،‌ اظهار کرد: انتخابات فرصتی برای تحقق تاثیرگذاری مردم در تصمیم‌گیری‌های کشور است.

    وی افزود: آن‌هایی که امروز قدرت رای مردم را بی‌اثر می‌دانند و بر طبل عدم مشارکت می‌کوبند همان‌هایی هستند که روزی در حلقه قدرت بوده‌اند و از طریق همین مردم انتخاب و به قدرت رسیدند.

    وی ادامه داد: تضعیف انتخابات و بی‌اثر جلوه دادن آن و درجه‌بندی و ارزش‌گذاری آرا بر اساس طبقات مردمی، امروز از حنجره افرادی بلند می‌شود که چون امروز در حلقه قدرت نیستند با سخنان خود موجب تضعیف جمهوریت شده و طلبکار جامعه شده‌اند.

    رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر تبریز مطرح کرد: اگر در حلقه قدرت نیستیم نباید آن را تضعیف کنیم و نباید مردم را از حضور در انتخابات منع کنیم باید اجازه دهیم خود مردم تصمیم بگیرند و مردم را به سمت تقویت جمهوریت تشویق کنیم.

    وی بیان کرد: طبق فرمایش حضرت امام(ره)، همه باید طرفدار جمهوری اسلامی باشند نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

    وی تاکید کرد: باید موضوعیت انتخابات بیشتر مورد توجه قرار گیرد و ارزش بزرگ جمهوریت باید یادآوری شود که متاسفانه این مهم کمرنگ شده و افراد پیشی گرفته‌اند و به انتخابات به عنوان مکانیزم جابجایی قدرت نگاه می‌کنند و این همان طریقیت انتخابات است.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *