×

خبر/
یکهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال طرح کشاورزی در آذربایجان‌شرقی افتتاح می‌شود

  • کد خبر: 166283
  • 30 مرداد 1399
  • رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته دولت ۸۱ پروژه کشاورزی با اعتباری افزون بر یک‌هزار و ۲۳۰ میلیارد در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
    یکهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال طرح کشاورزی در آذربایجان‌شرقی افتتاح می‌شود
  • اکبر فتحی چهارشنبه شب در گفت و گویی اظهار کرد: هفته دولت، فرصت بسیار مناسبی است تا عملکرد دولت در بخش کشاورزی بیان شود.

    وی با بیان اینکه ۴۰ پروژه قابل افتتاح در هفته دولت به بخش آب و خاک ، ۱۸ پروژه بخش باغبانی ، ۱۴ پروژه بخش دام طیور، ۶ پروژه بخش صنایع کشاورزی و ۲ پروژه مربوط به ترویج و یک پروژه هم به بخش شیلات اختصاص دارد، افزود: افتتاح فاز اول گلخانه سه هزار مترمربعی در روستای خونیق شهرستان اهر، کانال آبیاری عمومی روستای اره جان شهرستان ورزقان، واحد تولید خوراک آماده طیور و واحد پرواربندی گوساله در شهرستان شبستر، گاوداری شیری۲۰۰ راسی در شهرستان هشترود، افتتاح سردخانه بزرگ لیقوان به ظرفیت ۵۰۰۰ تن در شهرستان تبریز از جمله این طرح ها است.

    فتحی ادامه داد: افتتاح گلخانه هیدروپونیک در روستای الوارسفلی شهرستان تبریز، کلنگ زنی کشت و صنعت مراغه در روستای زینق مراغه، خوراک دام و طیور در شهرستان بناب، فرآوری خشکبار به ظرفیت ۳۰۰۰ تن در سال در روستای شورگل شهرستان بناب و افتتاح کارخانه تولید پنیر سفید ایرانی در شهرک صنعتی شهرستان عجبشیر از بزرگ ترین و مهم ترین طرح های بخش کشاورزی استان است.

    وی با بیان اینکه برای افتتاح و راه اندازی این طرح ها ۷۶ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی – دولتی، ۶۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال اعتبارات استانی و ۵۸۹ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال آورده شخصی هزینه شده است،گفت: حدود ۵۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بانکی در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار گرفته است.

    فتحی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها ضمن بهره مندی هفت هزار و ۴۹۴ خانوار از خدمات زیربنایی، زمینه اشتغال ۹۰۹ نفر به طور مستقیم و یک هزار ۹۵۴ نفر به طور موقت در آذربایجان شرقی فراهم می شود، افزود: همچنین با افتتاح این طرح ها زمینه تثبیت اشتغال ۶۲۰ نفر در استان فراهم شده است.

    رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه های متنوعی در هفته دولت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تلاش شده است با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه های ستاد مقابله با کرونا برنامه های هفته دولت در بخش کشاورزی استان به نحو شایسته ای برگزار شود.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *