×

گروه ۱۱ توپخانه ارتش به تجهیزات مدرن مجهز است

  • کد خبر: 303656
  • 29 فروردین 1403
  • به گزارش نوبر، سرتیپ دوم ستاد «حاتم سیفی» افزود: همچنین از سامانه پهبادی برای دیده‌بانی در پادگان استفاده می‌شود و ۵۰ درصد از فعالیت‌ها نیز رباتیک است. وی با تاکید بر اینکه گروه ۱۱ توپخانه پس از مجهز شدن به گلوله‌های هوشمند «بصیر» به موشک‌های نقطه زن هم مجهز شد، افزود: این گروه امروزه از نظر […]

    گروه ۱۱ توپخانه ارتش به تجهیزات مدرن مجهز است
  • به گزارش نوبر، سرتیپ دوم ستاد «حاتم سیفی» افزود: همچنین از سامانه پهبادی برای دیده‌بانی در پادگان استفاده می‌شود و ۵۰ درصد از فعالیت‌ها نیز رباتیک است.

    وی با تاکید بر اینکه گروه ۱۱ توپخانه پس از مجهز شدن به گلوله‌های هوشمند «بصیر» به موشک‌های نقطه زن هم مجهز شد، افزود: این گروه امروزه از نظر تجهیزات نظامی می‌تواند نقش مهمی در پشتیبانی نیروهای زمینی ایفا کند.

    امیر سیفی همچنین به برخی از موفقیت‌های گروه مهندسی پادگان امام رضا (ع) هم اشاره و بیان کرد: کامیون آمیکو ۲۶۳۱ با کمی تغییر در داخل پادگان به توپکش تبدیل شد؛ ضمن توجه به اینکه این کامیون‌های نظامی باید از ۱۰ تا ۲۰ تن قدرت کشش داشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه این توپکش اکنون از مشابه خارجی خود بهتر است، افزود: پادگان امام رضا (ع) و گروه ۱۱ توپخانه به خودروهای کشنده جدید هم مجهز است که تعدادی از آنها برای اولین‌بار در سطح شمالغرب کشور و در رژه روز ارتش(فردا) به نمایش گذاشته می‌شود.

    وی تصریح کرد: فردا و برای اولین‌بار خودروهای «کیان» ساخت جهاد خودکفایی نیروی زمینی هم در رژه نیروهای مسلح مراغه به حرکت در می‌آید.

    به گفته امیر «سیفی»، رژه ۲۹ فروردین امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شده و وحدت نیروهای مسلح در این رژه به نمایش گذاشته می‌شود؛ ضمن توجه به اینکه رژه نیروهای مسلح در سطح شمال‌غرب کشور تنها در پنج شهر ارومیه، مهاباد، تبریز، مراغه و اردبیل برگزار خواهد شد.

    فرمانده گروه ۱۱ توپخانه ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: حضور یگان‌های پیاده، انجام حرکات رزمی و ورزشی، رزم‌نوازی، رژه یگان تمثال شهدا و مانور یگان‌های موتوری از بخش‌های مختلف رژه نیروهای مسلح در مراغه به شمار می‌رود.

    امیر «سیفی» اظهار کرد: در رژه ۲۹ فروردین امسال توپ‌های خاص قدیمی که متناسب با تهدیدها اورهال شده است هم در مسیر این رژه به حرکت درمی‌آید.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *