×

کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، عامل اصلی ترافیک تبریز

  • کد خبر: 302534
  • 5 اسفند 1402
  • سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: عامل اصلی چالش ترافیک تبریز کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است.
    کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، عامل اصلی ترافیک تبریز
  • به گزارش نوبر، احمد موقری امکان دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی را لازمه حل و فصل مشکل ترافیک به خصوص در هسته مرکزی کلانشهر تبریز برشمرد و افزود: علاوه بر شهرداری، راهنمایی و رانندگی و وزارت کشور مسئولیت دارند تا با آماده سازی زیرساختها و تامین ناوگان عمومی به کاهش ترافیک اقدام شود.

    وی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تبریز، نیاز واقعی این شهر برای اتوبوس را بیش از یک هزار دستگاه اعلام و اظهار کرد: متاسفانه در زمان‌های گذشته هیچ اقدام موثر و مفیدی در شهرداری برای خرید اتوبوس‌های جدید صورت نگرفته است که جای تامل دارد و هم اکنون رقابت شدید بین شهر‌های مختلف کشور برای تامین اتوبوس وجود دارد.

    موقری تعدد و تکثر مراکز خدماتی، آموزشی و درمانی در هسته مرکزی را از دلایل اصلی ترافیک سنگین تبریز دانست و ادامه داد: به دلیل ایرادات موجود در قوانین مربوط به تاسیس و ایجاد مراکز پزشکی و آموزشی و ضوابط حاکم بر آن که اختیار دارند در هر محلی واحد خود را راه اندازی کنند، امروز با تعداد بیشمار این مجموعه‌ها در هسته مرکزی شهر هستیم.

    وی با انتقاد از حذف برخی قیود در قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار  یادآور شد: برداشتن فاصله بین داروخانه‌ها و بنگاه‌های خودرو باعث شده است نظامات شهری به خصوص در شهر‌های بزرگ به هم بخورد که باید این قانون اصلاح شود.

    سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل  استان ادامه داد: با قوانین کنونی هر گونه اقدام و فعالیت‌های عمرانی و مهندسی شهرداری‌ها در هسته‌های مرکزی شهر بی اثر می‌شود که امروز نمونه عینی این موضوع در سراهی ارتش تبریز مشاهده می‌شود که علیرغم ساخت پل هوایی، هیچ گرهی از ترافیک منطقه باز نشده است.

    وی تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی را برای حل مشکل ترافیک مورد اشاره قرار داد و افزود: اقداماتی با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای انتقال مطب‌ها و مراکز درمانی هسته مرکزی شهر به منطقه‌ای ویژه مثل شهرک سلامت انجام شده است.

    موقری گفت: برای تامین سرانه مورد نیاز شهروندان در حوزه‌های مربوط به بهدشت و سلامت، به دنبال توزیع عادلانه امکانات در شهر هستیم که در این زمینه اراضی مختلف در منطقه شمال، شمال غرب و جنوب شهر شناسایی شده است تا بتوان بخشی از معضل ترافیک شهر را رفع کرد.

    وی همکاری و تلاش رسانه‌های گروهی برای فرهنگ سازی را در حل مشکل ترافیکی خواستار شد و گفت: البته در این رابطه باید پزشکان نیز متوجه باشند که تمام شهروندان در نقاط مختلف شهر نیازمند خدمات رسانی آنها هستند و هیچ لزومی بر تمرکز مراکز درمانی در هسته مرکزی شهر وجود ندارد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *