×

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:
کمبود سالن ورزشی در تبریز!/پاسخگوی جمعیت تبریز نیستیم

  • کد خبر: 226315
  • 6 آبان 1400
  • مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود ۱۲ سالن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و ۲۷ سالن احداث شده توسط شهرداری تبریز، شهروندان تبریزی با کمبود فضای ورزشی روبرو بوده و این تعداد پاسخگوی جمعیت تبریز نیست.
    کمبود سالن ورزشی در تبریز!/پاسخگوی جمعیت تبریز نیستیم
  • به گزارش نوبر، ایوب بهتاج شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اسلامی تبریز، افزود: از نظر تعداد سالن در تبریز با کمبود مواجه هستیم و در حال حاضر به دنبال زمین برای احداث سالن هستیم، اما وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه سرانه سالن‌های ورزشی تبریز نسبت به سایر شهرستان های استان کمتر است، گفت: اداره کل ورزش و جوانان در شبستر ۱۳ سالن ورزشی و در تبریز ۱۲ سالن ورزشی دارد که این اصلا قابل حوابگویی به جمعیت بالای شهر تبریز نیست که حتی با وجود ۲۷ سالن ورزشی شهرداری نیز نمی‌توان جوابگوی نیاز ورزشی تبریز بود.

    به گفته بهتاج، آذربایجان‌شرقی در زمینه جذب بودجه همواره نسبت به سایر شهرها بودجه بیشتری داشته که این به سبب برگزاری همایش‌ها و مسابقاتی است که در استان برگزار می‌شود.

    مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۲۵۹ سمن در سطح استان خبر داد و افزود: بیش از ۲۰۰ سمن در تبریز فعال هستند که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند اما مکانی برای تجمیع این سمن‌ها و برگزاری برنامه‌های خود ندارند. اگر شهرداری بتواند یکی از فرهنگسراها را برای برگزاری برنامه‌های این سمن‌ها اختصاص دهد، بسیار مثبت خواهد بود.

    بهتاج با اشاره به اینکه در بدنه شهرداری قهرمانان ورزشی وجود دارند، گفت: وقتی قهرمانان شاغل در شهرداری به مسابقات اعزام می‌شوند از حقوق آنها کاسته می‌شود که امیدوارم در مدیریت جدید شهری، مساعدت لازم در این زمینه نیز انجام شود.

    وی تصریح کرد: یک جوان ناشنوای تبریزی که هفت مدال جهانی دارد در چهارراه ابوریحان سیگار می‌فروشد اما کشوری مثل نروژ سال‌هاست تلاش می‌کند تا در زمینه ناشنوایان فقط یک مدال کسب کند.

    مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی خواستار مساعدت شورای شهر تبریز در خصوص زمین های ورزشی شد و گفت: از اعضای محترم  شورای شهر خواهش می‌کنم برای زمین‌های ورزشی دولتی و خصوصی ۲۰ درصد تسهیلات عوارض در نظر بگیرید تا علاقه‌مندان این حوزه تشویق شوند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *