×

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد:
کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی

  • کد خبر: 303924
  • 4 اردیبهشت 1403
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر (تولید رمز ارز) غیرمجاز در استان (به استثنای تبریز، اسکو و آذرشهر) از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد.
    کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • به گزارش نوبر، سعید رسالی احدی با اشاره به عملکرد ۵ ساله شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز اظهار کرد: کارشناسان این شرکت با شیوه‌ها و بررسی‌های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانستند تعداد نزدیک به ۶ هزار دستگاه تولید رمز ارز غیر مجاز را شناسایی، کشف و ضبط کنند.

    وی افزود: تولید غیر مجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی، به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب شده و ما برای مقابله با این تهدید، نیاز به همکاری ارزشمند آحاد جامعه داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق شهروندان عزیز کمک حال خادمان خود در صنعت برق و به ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی باشند.

    رسالی احدی با اشاره به رسیدگی ویژه و سریع مراجع قضایی استان و شهرستان‌ها به پرونده‌های این پدیده غیرقانونی و خدمات نیروهای انتظامی و امنیتی استان در کشف و مبارزه با استخراج رمز ارز غیرمجاز، ادامه داد: این تعداد ماینر از ۵۳۰ نقطه استان شامل شهرها، روستاها و واحدهای خدماتی و تولیدی کشف شده و با تشکیل صدها پرونده، تحویل مقامات محترم قضایی استان در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش، شده است.

    وی با اشاره به آخرین اقدام این شرکت در شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز ماینر، گفت: کارشناسان این شرکت در فروردین ماه سال جاری تعداد چهار دستگاه در روستای «درویش بقال» شهرستان شبستر، تعداد چهار دستگاه در بخش کشکسرای مرند و تعداد ۲ دستگاه از شهرستان مراغه را کشف و ضبط کنند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *