×

کاشت ۹ میلیون بوته گل در شهر تبریز

  • کد خبر: 303552
  • 5 فروردین 1403
  • رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در اجرای طرح استقبال از بهار ۹ میلیون بوته گل در این شهر کاشته شد.
    کاشت ۹ میلیون بوته گل در شهر تبریز
  • به گزارش نوبر، آسیایی گفت: برنامه‌های طرح استقبال از بهار از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از دی ماه سال گذشته آغاز شد و در آستانه عید نوروز با سرعت بیشتری اجرا شد و این روند همچنان ادامه دارد.

    وی اظهار کرد: در اجرای این طرح ضمن آماده‌سازی فضا‌های سبز شهری برای اجرای طرح‌های گلکاری به وضعیت عمومی پارک ها، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها رسیدگی شده و گونه‌های مورد نیاز در واحد‌های گل و گیاه تولید شده است.

    رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: اجرای طرح استقبال از بهار و گلکاری در سطح میادین و پارک‌های شهر علاوه بر زیبایی بصری و ایجاد فضای شاداب در سطح شهر در ایجاد سرسبزی محیط شهری نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

    آسیایی ادامه داد: اجرای طرح‌های گلکاری بهاری در سطح شهر و ایجاد ده‌ها فرش گل‌های زیبا و ترکیبی از گونه‌های بهاری چیپس چوب (چوب‌های کوچک رنگی) و شن رنگی در میادین، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهر موجب افزایش روحیه نشاط و شادابی و سلامت روحی و روانی شهروندان می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گل‌های کاشته شده در سطح شهر در مراکز تولید گل و گیاه شهرداری تبریز تولید شده است یادآور شد: با تجهیز مراکز تولیدی گل و گیاه مناطق دهگانه شهرداری تبریز تلاش می‌شود گونه‌های مورد نیاز حوزه فضای سبز در خود گلخانه‌های در اختیار شهرداری تولید شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *