×

کاشت ۱۵ هزار و ۹۰۰ اصله نهال از ابتدای سال جاری در تبریز

  • کد خبر: 231669
  • 3 مرداد 1402
  • به گزارش نوبر، سیامک آسیایی در گفتگو با شهریار اظهار کرد: توسعه فضای سبز و افزایش سرانه این فضاها یکی از دغدغه‌ها و هدفگذاری‌های مدیریت شهری برای سال جاری به شمار می‌رود و بر همین اساس از ابتدای امسال تمامی دست اندرکاران سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تلاش خود را جهت کاشت گونه‌های […]

    کاشت ۱۵ هزار و ۹۰۰ اصله نهال از ابتدای سال جاری در تبریز
  • به گزارش نوبر، سیامک آسیایی در گفتگو با شهریار اظهار کرد: توسعه فضای سبز و افزایش سرانه این فضاها یکی از دغدغه‌ها و هدفگذاری‌های مدیریت شهری برای سال جاری به شمار می‌رود و بر همین اساس از ابتدای امسال تمامی دست اندرکاران سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تلاش خود را جهت کاشت گونه‌های گیاهی متنوع به کار گرفته‌اند.

     

    وی تصریح کرد: کارگروه تخصصی تعیین گونه‌های گیاهی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با توجه به وضعیت اقلیمی و خاک مناطق نوع مناسب گونه‌های قابل کاشت را مشخص می‌کند. در این مسیر گونه های گیاهی اعم از کاج مشهد، زبان گنجشک، توت نرک، کاج تهران و کنجد کاشته می شود.

     

    به گفته آسیایی، از آغاز سال‌جاری ۱۴ هزار و ۲۰۰ اصله درخت در ۲۳ هکتار از اراضی آرپادره‌سی کاشت شده و شش هزار چاله جهت کاشت در مساحت ۱۰ هکتاری این تفرجگاه آماده سازی شده است.

     

    سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: همچنین جهت ایجاد کمربند سبز اتوبان غرب تبریز، ۴۰۰ اصله نهال کاشت و ۷.۵ هکتار از اراضی حوزه شهرداری منطقه ۷ آماده سازی شده است.

     

    آسیایی ادامه داد: به منظور توسعه فضای سبز و ایجاد این کمربند سبز، ۲۰ هکتار دیگر جهت کاشت انواع گونه‌های گیاهی آماده سازی شده و ۱۳۰۰ اصله نهال نیز از ابتدای سال در اراضی سطح حوزه شهرداری منطقه ۶ کاشته شده است.

     

    وی با اشاره به تامین آب طرح توسعه فضای سبز اتوبان غرب تبریز، تصریح کرد: تامین آب نهالکاری‌های جدید از طریق تجهیز شبکه آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *