×

پروژه نجات تبریز

  • کد خبر: 296235
  • 2 آذر 1402
  • شهردار منطقه یک از تسریع و اجرای هم زمان عملیات آماده سازی پروژه بزرگ مسیرگشائی ۴۵ متری انقلاب موسوم به طرح نجات ترافیکی شهر تبریز خبر داد و گفت: لحاظ پیوست های ترافیکی و بحران، ویژگی اصلی این پروژه است.
    پروژه نجات تبریز
  • به گزارش نوبر، حمید شاهوردی اختلاف کد در ارتفاع بخش های از این مسیر را یکی از مهمترین دلایل اعمال تغییراتی در نقشه اولیه با هماهنگی معاونت ترافیک اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس تعداد واحد های مسکونی برای تملک در جریان اجرای پروژه افزایش پیدا کرد.

    شاهوردی همچنین با اشاره به اختلاف ارتفاع سطح قسمت هایی از مسیر ۱.۶ کیلومتری این خیابان اعلام کرد: به منظور تسریع اجرای پروژه بزرگ مسیرگشائی ۴۵ متری انقلاب، طول مسیر به ۳ فاز اجرایی تقسیم بندی شده است.

    وی مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب را مطالبه اصلی شهروندان و یکی از طرح‌های بزرگ بازآفرینی شهری کشور عنوان و تصریح کرد: خروج این منطقه بزرگ از بن بست، موجب توسعه فعالیت حمل و نقل عمومی در این محدوده خواهد شد.

    شاهوردی خاطر نشان کرد: پروژه ۴۵ متری انقلاب که از آن به عنوان پروژه نجات تبریز هم یاد می شود، در متراکم ترین منطقه کم برخوردار و حاشیه نشین تبریز اجرا می شود و خیابان انقلاب را به اتوبان پاسداران متصل می کند و در مسیر خود، از کوثر شرقی و طرلان دره سی نیز عبور می‌کند.

    وی گفت: عملیات عمرانی و تسطیح مسیر در فازهای سه گانه همراه با طرح تملک واحد های مسکونی  هم زمان در حال اجراست و قصد داریم با تخریب واحد های تملک شده در فاز های دوم و سوم عملیات جدول گذاری را به اتمام برسانیم.

    شاهوردی افزود: فرایند حقوقی تملک سه واحد مسکونی باقیمانده در فاز اول این پروژه اجرایی و عملیات آزاد سازی،خاک برداری، تسطیح، ماسه ریزی و جدول گذاری مسیر ۸۰۰ متری به طور هم زمان آغاز شده است.

    شهردار منطقه یک ادامه داد: این پروژه یکی از پروژه های کلان شهرداری تبریز است که تحقق آن از آرزوهای ۴۰ ساله اهالی واقع در این مسیر بوده و پیشرفت اجرایی آن با اهتمام مدیریت شهری، مناطق ۱و ۱۰ تسریع شد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *