×

خبر/
ویژه‌برنامه “تکیه محرم” راهی برای انتقال پیام عاشورا همزمان با حفظ سلامتی همشهریان

  • کد خبر: 166379
  • 5 شهریور 1399
  • نوبر-رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز گفت: با توجه به شرایط کرونایی، برگزاری ویژه‌برنامه مجازی "تکیه محرم" شیوه مناسبی برای انتقال پیام عاشورا و حفظ سلامتی جامعه است.
    ویژه‌برنامه “تکیه محرم” راهی برای انتقال پیام عاشورا همزمان با حفظ سلامتی همشهریان
  • شکور اکبرنژاد در حاشیه ضبط ویژه‌برنامه مجازی “تکیه محرم” با اشاره به لزوم توجه به ایجاد فرصت‌های معنوی برای جوانان اظهار داشت: در خصوص ایجاد فرصت‌های معنوی، روحانی و الهی برای جوانان باید تلاشی بی پقفه داشته باشیم، در رفع کاستی های این حوزه تلاش کنیم و باید در ابتدا این مشکلات را حل کرده و سپس به سمت معنی‌دار کردن زندگی و معنویت حرکت کنیم.

    وی افزود: با این حال در جامعه ما فرصت‌ها و نمادهای زیادی وجود دارد که می‌تواند به رشد و تعالی جامعه کمک کند.

    اکبرنژاد ادامه داد: از جمله این نمادها و فرصت‌ها می‌توان به امام حسین (ع) و حماسه جاودان عاشورا، حرکات الهی، شهدا و مانند آن اشاره کرد.

    اکبرنژاد در خصوص تولید ویژه‌برنامه مجازی “تکیه محرم” گفت: با توجه به بیماری کرونا، نظر مقامات کشوری و ستاد مقابله با کرونا مبنی بر عدم تجمع در مساجد، مراسمات و… و اینکه حتماً ائمه (ع) ما را به دوری از کارهایی که به انسان ضرر برساند، سفارش کرده‌اند، برگزاری ویژه‌برنامه مجازی “تکیه محرم” شیوه مناسبی برای انتقال پیام عاشورا و حفظ سلامتی جامعه است.

    رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز با اشاره به لزوم مطالعه کتاب‌های مختلف خاطرنشان کرد: از جوانان عزیزمان درخواست می‌کنم کتاب‌های مختلف را مطالعه کنند. اگر می‌خواهیم معنویت ما اصولی و اصیل باشد، باید کتاب‌های مختلف حتی با نظرات مخالف بخوانیم چرا که با مطالعه یک نوع نظر، نمی‌توان به مقصد و هدف رسید.

    وی در خصوص جایگاه مطالعه در زندگی اقشار مختلف اظهار داشت: اگر امروز از من سؤال شود که جوانان ما برای رسیدن به توانمندی مالی یا معنویت چه فعالیت‌هایی انجام دهند، پاسخ من مطالعه کتاب‌های متفاوت از نظرات مختلف خواهد بود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *