×

وقوع ۶۸۰ تصادف در جاده‌ های آذربایجان شرقی

  • کد خبر: 303540
  • 5 فروردین 1403
  • رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی گفت: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه تاکنون ۶۸۰ تصادف در جاده‌های استان روی داده است.
    وقوع ۶۸۰ تصادف در جاده‌ های آذربایجان شرقی
  • به گزارش نوبر، سرهنگ آبراهه با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راه از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه دارد گفت: از ۶۸۰ تصادف جاده ای ۱۵۸ مورد تصادف جرحی است.

    وی اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس راه تاکنون در اثر تصادفات جاده‌ای ۱۳ نفر جان خود را از دست داده اند و ۵۸۵ دستگاه خودرو نیز به علت انجام ۲ تخلف حادثه ساز همزمان شامل سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز توقیف و به پارکینگ منتقل شده اند.

    رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر مواظبت از کودکان در خودرو و استفاده از کمربند ایمنی و صندلی کودک برای آنان گفت: در ۲ تصادف جاده‌ای در استان به علت نبستن کمربند ایمنی و عدم استفاده از صندلی کودک ۲ کودک چهار ساله و ۶ ساله در مراغه و شبستر به بیرون از خودرو پرتاب شده و جان خود را از دست دادند.

    سرهنگ آبراهه با بیان اینکه از امروز به علت آغاز موج دوم سفر‌های نوروزی حجم تردد در جاده‌های استان بیشتر شده است ادامه داد: در اجرای طرح نوروزی پلیس راه ۲۲۰ گشت پلیس در جاده‌های استان حضور دارند که از این تعداد ۶۰ گشت پلیس نامحسوس است.

    وی با اشاره به اینکه خستگی و خواب آلودگی، عدم رعایت سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز از عمده دلایل بروز تصادفات جاده‌ای در استان است از شهروندان خواست در صورت خواب آلودگی از ادامه سفر خودداری کرده و پس از استراحت به مسافرت خود ادامه دهند و در طول سفر قوانین رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *