×

خبرخوب/
ورنی در راه جهانی شدن

  • کد خبر: 294001
  • 27 آبان 1402
  • معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اهمیت تقویت زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی شهرستان اهر بعنوان شهر ورنی‌ خبر داد.
    ورنی در راه جهانی شدن
  • ورنی در راه جهانی شدن

     

    به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، جواد واحدی امروز در سفر به استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در سال ۹۹ انتخاب اهر به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی در رشته ورنی‌بافی رقم خورد؛ در تلاشیم تا زیر ساخت‌های لازم برای جهانی شدن این هنر و این شهر را فراهم کنیم.

    معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد عشایر آذربایجان‌شرقی در منطقه ارسباران مستقر و ۸۵ درصد عشایر استان نیز به بافت ورنی مشغول هستند و سالانه حدود چهار هزار مترمربع از این اثر هنری و دست بافت به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می‌شود بر ارزش و اهمیت ورنی بافی بعنوان یکی از شاخص‌ترین اثرهای صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

    وی تصریح کرد: تولید اشتغال، ارز آوری، برندسازی فرآیندهای مهمی است که در خصوص صنایع‌دستی به‌صورت همه‌جانبه مورد توجه قرارگیرد، لذا این موضوع همتی جمعی می‌طلبد چراکه صنایع‌دستی امری فرابخشی است و به همین دلیل تمام دستگاه‌ها باید آماده انجام تمهیدات لازم باشند.

    پایان پیام/۶۰۰۰۳

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *