×

اولتیماتوم مجدد جهانگیری به بانک‌های خصوصی/
همکاری نکنید به دادستانی معرفی می‌شوید

  • کد خبر: 173200
  • 27 فروردین 1400
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از بی توجهی و عئم همکاری بانک‌های خصوصی در استان گفت: بانک‌های خصوصی باید به وظایف خود در حمایت از تولید عمل کنند وگرنه به دلیل ممانعت از انجام مصوبات قانونی به دادستانی معرفی می‌شوند.
    همکاری نکنید به دادستانی معرفی می‌شوید
  • به گزارش نوبر، علی جهانگیری در نشستی با مدیران بانک‌های خصوصی استان که در محل استانداری برگزار شد گفت: سیستم بانکی در پیش برد اهداف توسعه اقتصادی استان، نقش و وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارد.

    وی ادامه داد: سیستم بانکی استان در دوره شیوع کرونا نیز زحمات بسیار زیادی را متحمل شده است که قدردان تلاش‌های اثربخش این عزیزان هستیم.

    وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به نارضایتی بسیاری از فعالان بخش خصوصی استان از سختگیری‌ها و بروکراسی‌های پیچیده اداری در بانک‌های خصوصی عنوان کرد: این بانک‌ها   باید علاوه بر اینکه برای اشتغال، تولید و سرمایه گذاری، برنامه داشته باشند در زمینه حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی استان نیز جدیت بیشتری به خرج دهند.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: بی توجهی بانک‌های خصوصی استان به عدم پاسخگویی به مکاتبات اداری از استان و همچنین پرهیز از ارائه آمار به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید از این پس شاهد چنین رفتارهای دور از انتظار و سلیقه‌ای نباشیم.

    جهانگیری در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت بانک‌های خصوصی در پروژه‌های مختلف استان ابراز کرد: بخش زیادی از سپرده‌های مردم استان، باید صرف توسعه و آبادانی همین استان شود.

    وی در همین راستا عنوان کرد: نسبت منابع و مصارف بانک‌های خصوصی در استان نیز باید عدد قابل قبولی باشد وگرنه بود و نبود چنین مراکزی، هیچ تفاوتی در روند توسعه‌ای استان به همراه نخواهد داشت.

    وی همچنین با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل در حکم قانون است گفت: هر اداره، سازمان و یا بانکی که به مصوبات این ستاد عمل نکند به دادستانی و نهادهای نظارتی معرفی می شود. در هفته‌های اخیر نیز یکی از بانک‌های استان را به دلیل عدم همکاری مناسب، به دادستانی معرفی کردیم.

    وی همچنین خواستار همت مدیران بانک های خصوصی برای جذب تسهیلات و منابع بیشتر در استان شد.

    میرصمد ابراهیم پور، مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری نیز در این جلسه با انتقاد از بروکراسی‌های سختگیرانه برخی بانک‌های خصوصی نسبت به فعالان بخش خصوصی عنوان کرد: در سالی که توسط رهبر انقلاب به عنوان سال “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها” نامگذاری شده است باید شاهد حمایت و پشتیبانی عملی بانک‌ها از جهادگران سنگر تولید و صنعت باشیم.

    وی همچنین ابراز کرد: در حال حاضر نسبت ارائه تسهیلات توسط بانک‌های خصوصی به مردم در مقایسه با میزان سپرده‌های موجود در این بانک‌ها، بسیار اندک است و باید مدیران این مجموعه‌ها در تصمیمات خود تجدیدنظر کنند.

    غلامی، رییس شورای هماهنگی بانک‌های استان و همچنین تعدادی از مدیران بانک‌های خصوصی نیز به بیان گزارش عملکرد و نکته نظرات خود در موضوعات مختلف پرداختند.

     

     

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *