×

هشدار سازمان‌های حقوق بشری به واشنگتن درباره ارسال مهمات به تل‌آویو

  • کد خبر: 288546
  • 23 آبان 1402
  • ده‌ها سازمان حقوق بشری در آمریکا به دولت جو بایدن در خصوص ارسال گلوله‌های توپ 155 میلی‌متری برای رژیم صهیونیستی و تشدید جنایات علیه مردم غزه در نتیجه این اقدام هشدار دادند.
    هشدار سازمان‌های حقوق بشری به واشنگتن درباره ارسال مهمات به تل‌آویو
  • به گزارش نوبر، بیش از ۳۰ سازمان آمریکایی حامی حقوق بشر و مذهبی در نامه‌ای برای «لوید آستین»، وزیر دفاع این کشور خواستار لغو برنامه پنتاگون برای اعطای گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپ به ارتش رژیم صهیونیستی شدند؛ کمک تسلیحاتی که قرار است با برداشت از انبار تسلیحات ویژه آمریکا در فلسطین اشغالی انجام شود.

    این سازمان‌ها شامل «آکسفام آمریکا»، «عفو بین‌الملل» و «مرکز حمایت از غیرنظامیان در جنگ» در نامه هشدار آمیز خودشان تصریح کردند: «تحت شرایط کنونی، اینکه این مهمات در اختیار دولت اسرائیل قرار بگیرد باعث تضعیف حمایت‌ها از غیرنظامیان، تضعیف احترام به حقوق بشر بین‌المللی و تضعیف اعتبار دولت بایدن می‌شود. به طور خلاصه، تصور این سناریو که در ضمن شلیک گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری توپ به غزه، حقوق بشر بین المللی هم رعایت شود، سخت است.»

    دولت آمریکا در پی عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت علیه دشمن صهیونیستی، پشتیبانی نظامی فوری از رژیم صهیونیستی که بالغ بر چند دهه بیشترین میزان کمک نظامی سالانه را از واشنگتن دریافت کرده، در دستور کار قرار داد. واشنگتن همچنین در این راستا دو ناو هواپیمابر آمریکایی را نیز به منطقه اعزام کرده است.

    کمک‌هایی که آمریکا در این مدت در اختیار رژیم تروریستی صهیونیستی قرار داده شامل بمب‌های با قطر کوچک، کیت‌های مخصوص ساخت مهمات هدایت شونده و دیگر مهمات هستند.

    به نوشته واشنگتن پست، مقام‌های آمریکایی قصد دارند گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری توپ را با برداشت از «انبار ذخیره جنگی» ارتش آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار دهند.

    گروه‌های آمریکایی در نامه خود به وزیر دفاع این کشور از بابت وخامت شدید شرایط انسانی در غزه و قطع شدن دسترسی مردم آنجا به غذا، آب و برق اظهار نگرانی کردند. آنها همچنین به اقدام واشنگتن در تصویب یک اعلامیه بین‌المللی مربوط به سال ۲۰۲۲ با موضوع محدود کردن استفاده از تسلیحات انفجاری در مناطق شهری اشاره کرده و گفتند، صهیونیست‌ها جنایاتی با شلیک ده‌ها هزار گلوله توپ در جنگ‌های سابقش با حماس در سالهای ۲۰۰۸-۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ مرتکب شدند.

    در این نامه نوشته شد: «این مهمات، مدارس، محلات،‌ بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و اردوگاه‌های آوارگان را هدف گرفتند و به کشته و زخمی و آواره شدن ده‌ها غیرنظامی منجر شدند. سابقه نحوه استفاده ارتش اسرائیل از سلاح توپخانه در غزه نگرانی‌های ما را تایید می‌کند.»

    دولت‌ بایدن اخیرا تلاش داشته بسته کمک‌های نظامی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار برای ارتش رژیم صهیونیستی را در کنگره آمریکا به تصویب برساند.

    سه شنبه هفته گذشته پیشنهاد جو بایدن برای بسته کمک‌های ۱۴ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی توسط وبگاه شبکه آمریکایی «بلومبرگ» رسانه‌ای شد.

    به گزارش بلومبرگ، بسته کمکی ۱۴ میلیارد دلاری رئیس جمهور ایالات متحده به اسرائیل شامل بودجه برای ۱۰۰ پرتابگر گنبد آهنین جدید است.

    مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشد خبر دادند این بسته همچنین شامل بودجه برای حدود ۱۴۰۰۰ رهگیر می‌شود که به رژیم صهیونیستی این امکان را می‌دهد که تقریبا ۲۵ سامانه جدید گنبد آهنین را در سراسر فلسطین اشغالی کار بگذارد.

    گزارش بلومبرگ در همان روزی منتشر شد که  روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد دولت بایدن درصدد ارسال بمب‌های هوشمند ۳۲۰ میلیون دلاری به فلسطین اشغالی است.

    این روزنامه آمریکایی به نقل از منبع مطلع نوشت، دولت جو بایدن در تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان) به صورت کتبی و رسمی به رهبران کنگره آمریکا این موضوع را اطلاع داد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *