×

شهردار کلانشهر تبریز در جمع خبرنگاران:
نگاه یکسان مدیریت شهری به اعضای شورا/«فساد در شهرداری» نه هست نه نیست!

  • کد خبر: 227127
  • 9 اردیبهشت 1401
  • شهردار کلانشهر تبریز گفت: شورا ۱۳نفر بوده و جایگاه یکسانی دارند و هیچ تفاوتی در میان اعضا قائل نبوده و نخواهیم بود. تعامل نگاه صفر یاصدی ندارد و هر عملی در جهت سود مردم باشد تعامل خواهد بود و اصل حفظ منافع مردم را می‌نمایاند بنابراین ادبیات بهتری نیز وجود دارد و تعامل را می‌توان به سمت همگرایی سوق داد .
    نگاه یکسان مدیریت شهری به اعضای شورا/«فساد در شهرداری» نه هست نه نیست!
  • به گزارش نوبر، یعقوب هوشیار در نخستین نشست مطبوعاتی و رسانه‌ای خود‌ که همزمان با روز جهانی قدس در سالن جلسات شهرداریکلانشهر تبریز برگزار شد به تبیین مولفه‌های دخیل در «نقشه راه در مدیریت شهری» پرداخت و گفت: تغییر تفکر در مدیریت شهری با رویکردبرنامه‌ریزی جهادی، توجه بیشتر به فعالیت‌های گروهی و پرهیز از فردمحوری، تعریف مناسب و مشخص از تعامل در ارکان نظام مدیریت شهریبا رویکرد هم‌افزایی و تسهیل فرآیندهای خدمت به مردم، آماده سازی بدنه شهرداری و تدوین برنامه ریزی آتی شهر، ایجاد منظومه‌های مدیریتشهری، برنامه ریزی برای تعریف منابع پایدار درآمد شهری،

    بهره‌گیری از نظام شهرداری با نگاه مولد سازی به فعالیت‌ها در حوزه مدیریت شهری، توجه به عدالت اجتماعی در توسیع عادلانه مدیریت شهری،تشویق به توسعه مطالبه‌گری مردمی واز مهم‌ترین موضوعاتی است که مورد تاکید ما در شهرداری کلانشهر تبریز خواهد بود.

    وی تاکید کرد: تشکیل قرارگاه خدمت با مردم و آشنایی با مطالبات آنان، توجه ویژه به جامعه بانوان بر اساس گام دوم و نقش دهی جدی به آنان،توجه ویژه به کارگران و سایر اقشار دردمند جامعه، توجه ویژه به جایگاه شورا بعنوان نقطه مرجع و طرح ضربتی نگهداشت شهری از نمونهچالش‌های موجود و اولویت‌دار است که در جهت رفع آن‌ها تلاش خواهیم کرد.

    وی در بخشی از سخنان خود در خصوصتشکیل مجتمع رسانه تبریزاظهار کرد: با اینکه این مورد در بودجه ۱۴۰۱ تعیین نشده است اماموضوعیست که باید طی مشورت با اعضای شورای شهر پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

    هوشیار افزود: تبریز زیبایی‌های گردشگری و فرهنگی بسیار زیادی دارد که در کنار توجه به آن‌ها نباید از ظرفیت‌ها و سایر پتانسیل‌های شهرمانغفلت کنیم.

    شهردار کلانشهر تبریز در همین راستا اظهار کرد: با برجسته سازی نقاط منفی، کار پیش نمی‌رود بلکه باید دست در دست هم دهیم تا باانتقادات سازنده، پتانسیل‌های تبریز را افزایش دهیم.

    هوشیار تصریح کرد: لازمه‌ی استفاده از پتانسیلهای مختلف تبریز و تلاش در جهت ارتقای آن، همکاری و یاری رسانه‌ها با انعکاس اخبارصریح،معتبر و پرهیز از نقل قول‌های بی‌اساس و انتقادات منفی در جهت تخریب است. هم‌چنین برخی اقدامات به تنهایی از طریق سازمانشهرداری صورت نمیگیرد بلکه نیاز به همکاری برخی مجموعه‌های دیگر است که تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که تمامی اقدامات به نحو احسنصورت گیرد.

    وی در خصوصوجود یا عدم وجود فساد در شهرداریاظهار کردچون تعریف مشخصی از فساد وجود ندارد و به صورت عامیانه استفادهمیشود بنابراین نمیتوان ارزیابی مناسبی کرد و لذا باید به این درک برسیم که هرچقدر فضا، فضای کاری باشد فساد کاهش خواهد یافت.

    وی ادامه داد: برای مثال هزینه کرد برای دفن پسماند نوعی فساد است و باید با برنامه‌ریزی و بطور هدفمند ماباید از پسماند درآمدزایی کنیم یامثلا ثبت قرارداد‌ها و فعالیت ها باید بطور شفاف در سازمان ها ثبت شود و با تدوام این‌ چنین فعالیت‌هایی از فساد جلوگیری شود.

    وی در پایان این نشست یادآور شد: شورا ۱۳نفر بوده و جایگاه یکسانی دارند و هیچ تفاوتی در میان اعضا قائل نبوده و نخواهیم بود. تعامل نگاهصفر یاصدی ندارد و هر عملی در جهت سود مردم باشد تعامل خواهد بود و اصل حفظ منافع مردم را می‌نمایاند بنابراین ادبیات بهتری نیز وجوددارد و تعامل را می‌توان به سمت همگرایی سوق داد . هم چنین این مجموعه امانتیست که مردم به ما سپرده است و به طوری فعالیت خواهیم کردکه منافع مردم در اولویت باشد و شهر دچار تضرر نشود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *