×

نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی

  • کد خبر: 303622
  • 8 فروردین 1403
  • نوروزگاه‌های عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از آغاز نوروز بر پا و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.
    نوروزگاه‌های عشایری ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی
  • به گزارش نوبر، هر ساله پیش از آغاز نوروز ستاد خدمات سفر استان با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرائی از جمله اداره‌کل امور عشایر استان برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی تشکیل می‌شود که در سنوات گذشه نیز با برپائی نوروزگاه‌های عشایری در سطح استان مورد استقبال مردم، مسافران و مسئولان قرار گرفته بود.

    امسال نیز این نوروزگاه‌های عشایری در ۳۰ و ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها و همچنین در مراکز استان‌ها تحت عنوان نوروزگاه‌های عشایری از جمله در شهرستان‌های اهر، کلیبر، خداآفرین، جلفا و تبریز با برپائی ۱۲ مورد آلاچیق عشایری با هدف ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی پیش از آغاز نوروز بر پا و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

    مکانی برای استراحت موقت مسافران و رفع خستگی راننده‌ها و همچنین پذیرایی و اجرای مراسم سنتی، موسیقی محلی و آداب و رسوم نوروزی و فرهنگی عشایر است و علاوه بر آن فرصتی مغتنم نیز برای نمایش توانمندی‌های تولیدی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی عشایر و همچنین عرضه محصولات این جامعه تولیدکننده و زحمتکش به مسافران نوروزی است.

    برچسب ها

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *