×

استاندار آذربایجان‌شرقی:
نتوانسته‌ایم گذشته را به خوبی حفظ کنیم

  • کد خبر: 174206
  • 20 اردیبهشت 1400
  • استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ما تاریخ بسیار درخشان و باعظمتی داریم ولی متاسفانه نتوانسته‌ایم این گذشته را به خوبی حفظ کنیم و آثارش را در اختیار نسل‌های جدید قرار دهیم و از مردم خواست اسناد تاریخی خود را به مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور تحویل دهند.
    نتوانسته‌ایم گذشته را به خوبی حفظ کنیم
  •  محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌غرب کشور با اشاره به استقرار مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور در خانه تاریخی اردوبادی در تبریز، اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ اسناد، این مرکز باید به ساختمانی جدید دارای تمامی ملاحظات ایمنی، دسترسی و خدمات پشتیبانی منتقل شود.

    وی، نسبت به توسعه و صیانت از این مجموعه نفیس و ارزشمند تاکید کرد و افزود: کشورهای غربی که تاریخ مکتوب طولانی ندارند، سعی می‌کنند پیشینه خود را با عظمت و قدرت مطرح کرده و به رخ بکشند.

    پورمحمدی با بیان اینکه ما تاریخ بسیار درخشان و باعظمتی داریم ولی متاسفانه نتوانسته‌ایم این گذشته را به خوبی حفظ کنیم و آثارش را در اختیار نسل‌های جدید قرار دهیم، از مردم خواست اسناد تاریخی خود را به مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور تحویل دهند.

    استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جمع‌آوری و نگهداری ۳۰ میلیون سند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال‌غرب کشور در تبریز کاری بسیار مهم و باارزش است که باید تمهیدات لازم برای مراقبت از این اسناد در بهترین شرایط اندیشیده شود.

    وی اظهار داشت: ضروری است، اسناد بعد از گردآوری به‌روزرسانی شوند تا این اسناد به صورت دیجیتال و یا کپی به راحتی در اختیار پژوهشگران و مردم قرار گیرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *