×

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی:
نارضایتی مردم از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مبادی ورودی تبریز

  • کد خبر: 173889
  • 12 اردیبهشت 1400
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مردم تبریز از تخلیه نخاله‌های ساختمانی درمبادی ورودی و خروجی شهر، دلگیر هستند که باید این موضوع هرچه سریع‌تر توسط دستگاه‌های مسئول مورد رسیدگی قرار گیرد.
    نارضایتی مردم از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مبادی ورودی تبریز
  • به گزارش نوبر،جواد رحمتی در جلسه کارگروه پسماند استان که صبح امروز در محل استانداری برگزار شد گفت: ساماندهی نخاله‌گاه‌های ساختمانی  تبریز یکی از اساسی‌ترین ضروریات فعلی شهر است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

    وی عنوان کرد: نگرانی‌های مربوط به زباله‌های خانگی در مورد نخاله‌های ساختمانی وجود ندارد و تنها دغدغه ما ومردم، ایجاد چشم اندازهای نامناسب در مبادی ورودی و خروجی شهر به دلیل بی‌دقتی و عدم نظارت در تخلیه نخاله‌های ساختمانی است.

    وی عنوان کرد: باید با همکاری دستگاه‌های ذیربط همچون محیط زیست، راه وشهرسازی، منابع طبیعی و سازمان پسماند، مکان‌های مناسبی در شرق، غرب و جنوب تبریز شناسایی شده و به عنوان نخاله‌گاه مورد استفاده قرار گیرد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی شد و عنوان کرد: فرآیند حمل و تخلیه نخاله‌های ساختمانی باید توسط افراد شناسنامه‌دار و مورد تایید سازمان پسماند انجام شده و با اقداماتی همچون نصب دوربین در معابر عبوری کامیون‌ها، نظارت بیشتری بر این فرآیند انجام شود.

    رحمتی همچنین خواستار برخورد شدید با حمل کننده‌های غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی شد و گفت: این افراد در صورت بی‌توجهی به تذکرات، به دادستانی معرفی می‌شوند.

    وی همچنین از بی دقتی برخی ماسه شوری‌ها در مسدودسازی جاده و برخی مناطق شهر تبریز گفت: یک بارندگی شدید در این مناطق، می‌تواند جریان سیل را به داخل شهر هدایت کرده و تبعات خطرناکی به دنبال داشته باشد.

    وی از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خواست که نقشه پهنه‌بندی تبریز برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی بر اساس شاخص‌هایی همچون میزان نخاله‌های تولیدی در هر منطقه تا جلسه آتی این کارگروه، تدوین شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *