×

موسسه الف، تخلف کرده است/ انتقال اداره کل ارشاد به مجتمع فرهنگی

  • کد خبر: 231151
  • 14 مرداد 1402
  • محمدحسین بلاغی در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری نوبر با اشاره به انتشار بیانیه رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در واکنش به مصاحبه مدیرعاملموسسه فرهنگی و هنری الف مبنی بر «تعطیلی الف به دلیل عدم همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: موسسه فرهنگی و هنری الف پساز برنده شدن […]

    موسسه الف، تخلف کرده است/ انتقال اداره کل ارشاد به مجتمع فرهنگی
  • محمدحسین بلاغی در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری نوبر با اشاره به انتشار بیانیه رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در واکنش به مصاحبه مدیرعاملموسسه فرهنگی و هنری الف مبنی بر «تعطیلی الف به دلیل عدم همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: موسسه فرهنگی و هنری الف پساز برنده شدن در فرآیند واگذاری مجتمع فرهنگی از خرداد ماه سال ۱۳۹۹ در این مکان مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

    وی ادامه داد: مدیریت محترم این مجموعه در سال ۹۹ و با علم به شرایط کرونایی کشور فعالیت خود را در مجتمع فرهنگی آغاز کرده و طرح موضوعاتی همچونمتضرر شدن، از اساس کذب است.

    وی با اشاره به اتمام زمان قرارداد موسسه الف در پایان اردیبهشت ماه سالجاری ابراز کرد: ادامه فعالیت این موسسه در محل مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن،غیرقانونی است و هر گونه ادامه فعالیت آن در این مجموعه، منوط به واگذاری مجدد است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برنامه‌ای برای واگذاری مجددندارد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در همین راستا تصریح کرد: این اداره کل در روزهای آتی به شکل دیگری از مجموعه فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن، استفاده وانتفاع خواهد داشت.

    بلاغی با اشاره به مذاکره‌های چندباره خود با مدیریت موسسه الف مبنی بر تخلیه مجتمع تا زمان اتمام قرارداد گفت: به دلیل بی‌توجهی مدیریت مجتمع به درخواستمحترمانه ما، اقدامات قانونی در اولویت کاری اداره کل قرار گرفته و با هماهنگی وزارتخانه نیز موضوع، پیگیری می‌شود.

    وی به بخشودگی صددرصدی اجاره بها دریافتی از موسسه الف در سال ۹۹ به دلیل شرایط خاص کرونایی کشور نیز اشاره کرد و افزود: این موسسه در سال ۱۴۰۰نیز مشمول بخشودگی چهل درصدی شده و متاسفانه در شش ماه اخیر و از اواسط سال ۱۴۰۱ تا به امروز، یک ریال اجاره بها پرداخت نکرده است.

    وی با انتقاد از طرح شایعه و مطالب کذب از سوی مدیریت موسسه الف و سواستفاده از احساسات پاک دانشجویان الف اظهار کرد: آدرس دانشگاه علمی کاربردیالف، اصلا مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن نیست که ما مخالف فعالیت آن و یا تعطیلی باشیم.

    بلاغی با بیان اینکه موسسه الف تخلفات متعددی همچون تغییر کاربری فضای فرهنگی و هنری مجتمع به عنوان فضای آموزشی و همچنین اجاره مجدد آن داردتصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر، شاهد بداخلاقی و دروغگویی مدیریت موسسه الف هستیم که می‌بایست به این عزیزان گفت « اگر دین ندارید لااقل آزاده مردباشید»

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آقای وزیر و استاندار هم بر پیگیری صحیح و حقوقی موضوع، تاکید دارند افزود: با توجه به شکست ساختمانفعلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، واحد اداره کل به مدت شش تا نه ماه به فضای فعلی مجتمع فرهنگی و هنری منتقل خواهد شد.

    وی همچنین گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نه تنها مخالف تعطیلی دانشگاه علمی و کاربردی الف است بلکه از ادامه فعالیت صحیح و قانونی آنحمایت می‌کند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *