×

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:
مشکلی در تامین انسولین وجود ندارد

  • کد خبر: 168246
  • 10 آبان 1399
  • مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: هیچ مشکلی از بابت تامین انسولین داخلی مورد نیاز بیماران دیالیزی در استان وجود ندارد.
    مشکلی در تامین انسولین وجود ندارد
  • بدر شکوهی در جلسه کمیته بیماری‌های خاص استان که در محل استانداری برگزار شد با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده اداره کل بیمه سلامت و انجمن‎های فعال در زمینه رسیدگی به مشکلات بیماران خاص استان گفت: تامین سلامت عمومی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست و در این زمینه رسیدگی به وضعیت اشخاص دارای بیماری‌های خاص از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

    وی خواستار همکاری بیشتر و مستمر انجمن‌های مختلف بیماری‌های خاص با بیماران شد و ادامه داد: رفع نیا‌زهای این عزیزان باید در بستر یک برنامه‌ریزی کاربردی، تخصصی و برنامه محور رفع شود.

    وی با اشاره به محدودیت منابع دولتی در حمایت از بیماران خاص عنوان کرد: خوشبختانه بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های خاص در استان‌، تحت پوشش بیمه سلامت و سایر مراکز حمایتی هستند.

    مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استان در همین راستا ابراز کرد: انتظار داریم خیرین نیک اندیش استان در این زمینه نیز ورود کرده و برای درمان و نجات جان هزاران بیمار خاص در جامعه، همت کنند.

    شکوهی با اشاره به برخی مشکلات در تامین دارو بیماری‌های خاص در استان ابراز کرد: به رغم تمامی مشکلات، موفقیت‌های بسیار خوبی در زمینه تولیدات بومی اقلام دارویی مختلف داریم.

    وی همچنین در همین راستا گفت: در زمینه انسولین نیز هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و امیدواریم نیاز بیماران دیالیزی به این دارو توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز تامین شود.

    فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه به برخی اقدامات حمایتی این اداره کل از اشخاص دارای بیماری‌های خاص و تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: میزان حمایت نقدی اداره کل بهزیستی استان از بیماران خاص در سال ۹۸، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان است.

    وحید مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت استان نیز در این جلسه از ارائه مستمر خدمات بیمه‌ای به بیماران خاص در استان خبر داد و عنوان کرد: میزان پرداخت اداره کل بیمه سلامت به بیماران خاص استان در نیمه نخست سال ۹۹ بیش از ۶۵ میلیارد ریال بوده است.

    وحید مثمر، مدیرکل انتقال خون استان نیز در این جلسه از کاهش ۳۰درصدی اهدای خون در استان پس از شیوع بیماری کرونا خبر داد و عنوان کرد: به رغم شرایط فعلی، اداره کل انتقال خون استان آمادگی خود را برای دریافت خون از همشهریان عزیز اعلام می‌کند.

    وی ادامه داد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند دریافت خون، رعایت می‌شود.

    وی همچنین گفت: مرکز انتقال خون استان، آماده دریافت پلاسمای خون بهبودیافتگان بیماران کرونا است.

     

     

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *