×

شهردار تبریز گفت:
مدیریت شهری تبریز به دنبال فعال سازی دیپلماسی شهری

  • کد خبر: 292506
  • 25 آبان 1402
  • مدیریت شهری تبریز به دنبال فعال سازی دیپلماسی شهری با استفاده از ظرفیت های وزارت امورخارجه اس
    مدیریت شهری تبریز به دنبال فعال سازی دیپلماسی شهری
  • به گزارش نوبر، یعقوب هوشیار ظهر امروز در سیدعباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه مدیریت شهری تبریز به دنبال فعال سازی دیپلماسی شهری با استفاده از ظرفیت های وزارت  امورخارجه است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل طرفین در ارتباط با توسعه تعاملات شهری مذاکراتی انجام شده است.

    وی با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعه جهان از لحاظ جمعیتی است، افزود: اشتراکات فرهنگی متعددی بین دو کشور وجود دارد. ظرفیت های گردشگری و فرهنگی تبریز می تواند محور توسعه مراودات با شهرهای طرف مقابل باشد.

    هوشیار با بیان اینکه با  تلاش های وزارت ‌امور خارجه و درایت سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، اقدامات خوبی در موضوع کریدور حمل و نقلی انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم در حوزه سرمایه گذاری تیم اقتصادی قدرتمندی برای مشارکت در سرمایه گذاری و همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در تبریز حضور یافته و تعاملات اقتصادی خوبی انجام شود.

    وی با تشریح اقدامات عمرانی مدیریت شهری در دوره فعلی، تصریح کرد: تبریز در حوزه اجرای پروژه های زیست محیطی، حمل و نقل، تاکسیرانی و هوشمندسازی شاهد پیشرفت های مطلوبی بوده است به طوری که اقدامات ارزشمندی برای ارتقای زیرساخت های هوشمندسازی شهری انجام یافته است.

    شهردار تبریز ابراز کرد: امیداواریم با گسترش تعاملات بین طرفین، ظرفیت های بالقوه موجود تبدیل به پتانسیل بالفعل شود.

    در پایان این دیدار شهردار تبریز به رسم یادبود، دیوان شهریار ُملک ادب را به سفیر جمهوری اسلامی در جمهوری آذربایجان اهدا کرد.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *