×

لزوم تسریع در اجرای طرح توسعه نیروگاه تبریز

  • کد خبر: 303046
  • 19 اسفند 1402
  • استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت تسریع در اجرای طرح توسعه نیروگاه حرارتی تبریز تاکید کرد.
    لزوم تسریع در اجرای طرح توسعه نیروگاه تبریز
  • به گزارش نوبر،مالک رحمتی در بازدید از نیروگاه تبریز گفت: با اجرای طرح بازتوانی نیروگاه تبریز مصرف سوخت مازوت توسط این نیروگاه به صفر خواهد رسید.

    وی ادامه داد: از اینکه نیروگاه حرارتی تبریز پس از گذشته ۳۷ سال از آغاز راه اندازی آن با همان تجهیزات و فناوری کار می کند سبب شده بهره وری در این مرکز تولید انرژی پایین بیاید و این نیروگاه در شأن مردم این کلان شهر و استان نیست و تسریع در اجرای طرح توسعه نیروگاه باید دغدغه همه مدیران مربوط باشد.

    رحمتی با اشاره به فرسودگی تجهیزات و نیاز به بازسازی و به روزرسانی این نیروگاه گفت: هم اکنون این نیروگاه در شرایطی فعالیت می‌کند که ناترازی تولید برق حتی صنعت استان را با مشکلاتی مواجه می‌کند لذا بهره وری و مدیریت آب مصرفی این نیروگاه یکی از مهمترین مواردی است که با وجود چالش کمبود آب در کشور باید در این نیروگاه مورد توجه قرار گیرد.

    استاندار افزود: سالانه حدود ۱۰ میلیون متر مکعب آب توسط این نیروگاه مصرف می‌شود که باید کاهش این مقدار مصرف مورد توجه مدیریت این مجموعه باشد.

    وی اضافه کرد: تامین زمین و منابع مالی اجرای طرح توسعه نیز گام بعدی است که تامین زمین انجام شده و درباره تامین منابع مالی نیز اگر خود صندوق بازنشستگی به عنوان مالک نیروگاه حرارتی تبریز بتواند از فاینانس استفاده کند، خیلی خوب است؛ در غیر این صورت ما نیز برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در کنار آن هستیم.

    وی با اشاره به اینکه حال فعلی نیروگاه حرارتی تبریز هم خوب نیست اظهار کرد: تعمیرات اساسی خط یک به هر دلیل انجام نشده که تحقق آن باید در اولویت باشد و کار جهادی انجام شود.

    استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد: علاوه بر این به دلیل بروکراسی رایج، تعمیرات عادی نیروگاه نیز با تاخیر انجام می شود که امیدواریم در دوره مدیریت جدید این نقص هم برطرف شود.

    موسوی مدیر عامل نیروگاه هم در این نشست گزارشی از وضعیت تولید و فعالیت این مجموعه ارائه کرد و گفت: برای به روز رسانی تجهیزات و اقدامات ضروری توسعه نیروگاه به  ۶۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *