×

والیبال قهرمانی آسیا - ژاپن؛
قهرمانی ایران با درخشش نسل جدید

  • کد خبر: 226112
  • 28 شهریور 1400
  • تیم ملی والیبال که در بازی‌های المپیک توکیو برابر ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت، با پیروزی در فینال قهرمانی آسیا هم انتقام این شکست را گرفت و هم طلسم نبردن در فینال را شکست.
    قهرمانی ایران با درخشش نسل جدید
  • به گزارش نوبر خبر؛ دیدار فینال بیست و یکمین دوره رقابتهای والیبال قهرمانی آسیا از ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه امروز بین تیم‌های ایران و ژاپن برگزار شد طی که آن ملی پوشان کشورمان توانستند ۳ بر صفر میزبان این مسابقات را شکست دهند.

    ژاپنی‌ها که از امتیاز میزبانی استفاده می‌کردند با حضور تماشاگران و تشویق آنها به دنبال قهرمانی در آسیا بودند اما شاگردان بهروز عطایی با نمایشی عالی و با اقتدار میزبان را شکست دادند تا ضمن دفاع عنوان قهرمانی، برای چهارمین بار این عنوان در آسیا را به خود اختصاص دهند.

    تیم ملی والیبال ایران که با کادر کاملاً ایران و سرمربیگری بهروز عطایی راهی ژاپن شده بود، در این دوره از مسابقات فقط یک ست مقابل تیم چین در مرحله نیمه نهایی از دست داد و با اقتدار کامل قهرمان آسیا شد.

    نتایج ست شماری؛
    ست نخست: ۲۷ بر ۲۵ 
    ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ 
    ست سوم: ۳۱ بر ۲۹ 

    دو تیم والیبال ایران و ژاپن دو بار در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ در فینال مسابقات قهرمانی آسیا مقابل هم قرار گرفتند که هر دو بار با قهرمانی ژاپن همراه شد و این بازی برای ایران حکم طلسم شکنی و نیز انتقام شکست بازی‌های المپیک توکیو را داشت.

    میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی، جواد کریمی، میثم صالحی، امیر حسین توخته و محمدرضا حضرت پور یاران آغاز گر بازی برای تیم ملی ایران بودند.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *