×

قصه چاقویی که در بدن شهید کج شد!

  • کد خبر: 298017
  • 21 آذر 1402
  • درست یک سال پیش فردی که با قساوت تمام دو جوان را در خیابان های مشهد پرپر کرد، به سزای اعمالش رسید.
    قصه چاقویی که در بدن شهید کج شد!
  • به گزارش نوبر، عصر روز ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱، خیابان حرعاملی مشهد شاهد جنایت دلخراشی بود، فردی با سلاح سرد به نیروهای حافظ امنیت حمله و حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند.

    مجیدرضا رهنورد در جریان این حوادث، چهار فرد دیگر که در مسیرش بودند را نیز مجروح کرده و از محل حادثه گریخت.

    *روایت پر کشیدن!

    قرار بود پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱، حوالی ساعت‌۲ بعدازظهر، اغتشاشگران از سمت بازار تعبدی به‌سمت بازار کیف و کفش خیابان عامل تجمع کنند و شهر را به آشوب بکشانند.

    آشوبی که آبستن جنایتی دل‌خراش بود. با حضور نیرو‌های یگان ویژه و انتظامی، همچنین نیرو‌های پایگاه بسیج محله، جوّ متشنج بازار که دیگر تقریبا به شکل نیمه تعطیل درآمده بود، آرام می‌گیرد، اما آرامشی که بعد از آن طوفان به پا شد و شهر رنگ ماتم و غم دوری به خود گرفت.

    به گفته حاضران در صحنه یکی دو ساعت بعد از حاکم‌شدن آرامش، جوانی به نام مجیدرضا رهنورد با چاقو به ۶ نیروی بسیجی حمله می‌کند. ۴ نفر مجروح می‌شوند و حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده هر دو در آغوش دوستانشان جان می‌دهند. دو شهید امنیت که هم‌بازی دوران کودکی هم بودند و در بزرگسالی دوستان صمیمی.

    *رسیدگی به پرونده متهم

    در حالی که متهم قصد فرار از کشور را داشت، در ۲۸ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بلافاصله، روند رسیدگی به پرونده وی آغاز شد.

     یک هفته بعد از وقوع این جنایت در۳ آذرماه، درودی دادستان مرکز استان خراسان رضوی از صدور کیفرخواست برای مجیدرضا رهنورد متهم پرونده به اتهام محاربه و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب مشهد خبر داد.

    براساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.

    همچنین در کیفرخواست صادر شده آمده است اقدامات متهم موجبات ناامنی در محیط را فراهم آورده است.

    پس از صدور کیفرخواست در روز ۸ آذرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده با حضور شکات، شهود، خانواده شهدا، وکلای متهم، نماینده دادستان، قاضی و مستشار وی و همچنین خبرنگاران برگزار شد.

    *در اظهارت نماینده دادستان جمله ای بسیار قابل توجه و دردناک بود: براثر شدت ضربات وارده توسط متهم به شهیدان رضا زاده و زینال زاده نوک چاقو کاملا کج شده است!

    *متهم تمامی جرائم مربوط به خودش را پذیرفت اما حامیانش خیر!

    رهنورد در جلسه دادگاه اتهامات خود را قبول کرده و عنوان کرد: راهم را اشتباه رفتم، قبول دارم اشتباه کردم و حس نفرت عمومی از این کارم را درک می‌کنم. فکرم و باورهایم غلط بود.

    چاقو را در دست خود پنهان کرده بودم و نفهمیدم چه اتفاقی افتاد و الان منتظرم هرچه زودتر مجازات شوم.

    متهم در ادامه گفت: از نظر روحی سلامت هستم و الان به این نتیجه رسیدم این افرادی که اغتشاش می‌کنند در اشتباه هستند.

    آن روز هنگام فرار با چاقو به هرکسی که می‌رسیدم حمله می‌کردم. من آزادی و جوانی خود را تباه کردم. من خانواده‌های زیادی را داغدار کردم. می‌دانم برادر کشی کردم.

    اما در حالی که خود قاتل تمامی جرائم مربوطه را پذیرفت،حامیان اغتشاش گران  مدعی بی گناهی این رهنورد شدند.

    *حکم نهایی

    سرانجام پس از طی روال قانونی، دادگاه رای نهایی خود را بر اساس اقرار صریح متهم و مستندات متقن موجود در پرونده صادر کرد.

    بر همین اساس دادگاه، این متهم را با اتهام محاربه به اعدام در ملاعام محکوم کرد.

    حکم صادره پس از بررسی مجدد توسط قضات دیوان عالی کشور و تایید آن‌ها و سپری شدن همه تشریفات قانونی و شرعی، در ملاعام و با حضور جمعی از مردم شهر مشهد اجرا شد.

    بعد از اجرای حکم، غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از کلیه عوامل انتظامی و امنیتی که در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به انجام وظایف قانونی خود اقدام کرده و همچنین مسولان و هیات رسیدگی کننده قضایی که با توجه به ۳ اصل صحت ،دقت و سرعت به این پرونده رسیدگی کرده و به مطالبات عمومی در جهت برقراری نظم و امنیت و برخورد با اغتشاشگران وقانون شکنان پاسخ گفتند، تقدیر و تشکر کرد.

    رهنورد بیست و یک آذر ماه ۱۴۰۱ به سزای اعمالش رسید و حکم قصاص وی در ملاعام اجرا شد.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *