×

منتقد سینما و فعال فرهنگی:
“فنز”، تعصب و ناسیونالیسم را در قالب استبداد بیان می کند

  • کد خبر: 226780
  • 29 آذر 1400
  • منتقد سینما و چهره فعال فرهنگی گفت: تئاتر "فنز"  تعصب و ناسیونالیسم در قالب استعداد به خوبی  بیان میکند.
    “فنز”، تعصب و ناسیونالیسم را در قالب استبداد بیان می کند
  • به گزارش نوبر، علی‌ افتخار ادامه داد:این نمایش از نظر مضمون و مفهوم با روابط انسان‌ها در فضایی آمیخته با تعصبات کورکورانه و تحمیلتمالیات آدمی می‌پردازد که به نظرم یکی از نیازهای روز جامعه است.

    وی یادآور شد: استاد محمد رحمانیان این تئاتر را در سال 84 در تهران به روی صحنه برد که آن زمان خیلی مورد استقبال قرار گرفت، منبسیار علاقه داشتم به دیدن این تئاتر در تهران بروم که متاسفانه این فرصت فراهم نشد ولی خیلی خوشحالم که این کار را پس از 16 سال درتبریز دیدم.

    افتخار ادامه داد: اینکه یک نمایش پس از 16 سال همچنان جذاب و پرمخاطب است نشان میدهد که  این اثر تاریخ مصرف ندارد و خانم ایرانزادبسیار هوشمندانه این متن را انتخاب کرده  و به خوبی مسئله تک محوری در نظام های توتالیتر را به چالش کشیده است.

    وی با اشاره به محتوای نمایش یادآور شد: “فرانک شلتونشخصیت اصلی داستان نظرش به اعضای خانواده اش که نمادی از یک جامعهکوچک است تحمیل می کند و ما در یک سوم پایانی داستان متوجه می شویم که اعضای این خانواده همگی از روی ترس و نه علاقه با فرانکهمراه شده اند.

    این منتقد فیلم همچنین گفت:این‌ها همه نمادهایی از القای تمایلات یک سیستم هستند که در همه موارد می تواند صادق باشد.

    وی با اشاره به بازی محمد فرشباف در نقش فرانک شلتون گفت: محمد فرشباف به عنوان اولین تجربه بازیگری تئاتر به خوبی در این نقش ظاهرشده است و از این پس امیدوارم شاهد اجراهای بهتری از او در صحنه تئاتر باشیم. کارن کیان‌مهر نیز به خوبی توانسته از عهده نقشسانیخلهبربیاید .

    لازم به ذکر است تئاترفنزاز 22 آذرماه در محل تئاتر مستقل تبریز واقع در موسسه فرهنگی الف هرشب ساعت 19 بر روی صحنه می‌رود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *