×

خبر/
فضای مجازی، بازوی فعالان فرهنگی در عرض ارادت به آستان سیدالشهدا

  • کد خبر: 166560
  • 11 شهریور 1399
  • معاون فرهنگی و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، ماموریت اصلی سازمان را جهش تولیدات فرهنگی و حضور در عرصه محتواسازی برای اقشار مختلف شهروندان به ویژه در مناسبت هایی مانند ایام ماه محرم و صفر عنوان کرد.
    فضای مجازی، بازوی فعالان فرهنگی در عرض ارادت به آستان سیدالشهدا
  • حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با بیان این مطلب گفت: سازمان در بخش فرهنگی بر تنوع برنامه ها در شرایط کنونی و توجه حرفه ای به کیفیت این آثار تمرکز دارد تا این تلاش منجر به عرضه تولیدات فرهنگی فاخر و ارزشمند به جامعه شود.

    حمیدی با اشاره به شرایط ویژه ماه محرم امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه ریزی دقیق و ایجاد تنوع در تولید محصولات فرهنگی را سرلوحه کار سازمان و همچنین خانواده فرهنگی شهرداری تبریز دانست و اظهار داشت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید در سال اخیر، از ابتدای امسال بدنبال تمرکز در تولیدات فرهنگی فاخر و ارزشمند بودیم و با شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی برنامه کاری خود را تغییر داده و آن را در سطوح مختلف به فضای مجازی منتقل کردیم.

    وی ادامه داد: در این راستا بستر فضای مجازی، بهترین امکان عرضه تولیدات فرهنگی ماه محرم متناسب با این شرایط را داشت که به همت همکاران سازمان و هنرمندان متعهد شهر، برنامه هایی با با بهترین کیفیت در این عرصه تولید و با استقبال کم نظیر مخاطبان روبرو شد.

    معاون فرهنگی شهردار برنامه های “تکیه محرم” و “مرثیه سکوت” را از جمله شاخص ترین تولیدات در این زمینه دانست و افزود: برنامه تکیه محرم با همکاری شهرداری منطقه یک و توسط گروه فرهنگی مذهبی آئینه با نگاهی نو به فلسفه قیام عاشورا تهیه و تولید شد. همچنین برنامه مرثیه سکوت برای اولین بار با مخاطب قراردادن هموطنان ناشنوا به تبیین و توضیح فرهنگ عاشورایی پرداخته و تقدیم این عزیزان شد.

    حمیدی با اشاره به پخش گسترده این تولیدات در فضای مجازی، استقبال کم نظیر شهروندان و همچنین هموطنان ساکن دیگر شهرهای کشور را شایان توجه خواند و خاطرنشان کرد: درک وسیع از مقوله تولید در عرصه فرهنگ میدان را برای فعالان این عرصه حتی با وجود شرایط ویژه بهداشتی کنونی باز نگه می دارد و این سازمان با سرلوحه قرار دادن این مهم، پذیرای همه هنرمندان و اهالی فرهنگ در شاخه های مختلف است.

    رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز فضاسازی های متناسب با این ایام را عرصه ای دیگر از ماموریت فرهنگی به ثمر رسیده دانست و گفت: به لحاظ ایجاد تماس بصری و حال و هوای متناسب با ایام ماه محرم، تمامی اماکن مربوط به سازمان و همچنین فضاهای شهری حال و هوای عاشورایی گرفته و فضاسازی های لازم در این جهت انجام گرفته است.

    حمیدی به مشارکت در فعالیتهای مختلف معنوی و مذهبی برای گرامیداشت شهدای دشت کربلا و سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین اشاره کرد و افزود: محدودیت های موجود، موجب یافتن راههای جدید و متنوع برای ارادت ورزی به ساحت آن امام همام شده است.

    رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در خاتمه ابراز امیدواری نمود با استمرار این اقدامات تا پایان ماه صفر، شاهد همراهی هر چه بیشتر شهروندان و هموطنان و بهره مندی از فضای ایجاد شده برای عرض ارادت به حضرتشان باشیم.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *