×

خبر/
فشار کار غسال‌ها در تبریز/ هیچ کمبودی نداریم

  • کد خبر: 165821
  • 12 مرداد 1399
  • نوبر/شهردار تبریز گفت: افزایش متوفیان ناشی از بیماری کرونا موجب شده تا فشار کار غسال های وادی رحمت افزایش یابد.
    فشار کار غسال‌ها در تبریز/ هیچ کمبودی نداریم
  • ایرج شهین باهر در جریان بازدید از غسالخانه وادی رحمت تبریز   اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر تعداد فوتی های ناشی از ویروس منحوس کرونا  افزایش یافته و در پی آن، غسل و دفن این متوفیان هم که به عهده شهرداری تبریز است، سخت تر شده است.

    او ادامه داد: عزیزان غسال نیز همچون کادر درمان از نزدیک ترین فاصله ممکن با این ویروس درگیر هستند و با توجه به افزایش آمار فوتی ها، فشار کارشان نیز افزایش یافته است؛ به طوری که تا آخرین ساعات روز مشغول به فعالیت هستند.

    شهردار تبریز با بیان اینکه آرامستان های شهرداری تبریز از همان روزهای اول شیوع کرونا به شکل منظم فعالیت می کند، یادآور شد: این در حالی است که در آرامستان های شهرهای دیگر گاهی با کمبود نیرو مواجه اند و از نیروهای واحدهای دیگر بهره می گیرند.

    ایرج شهین باهر در ارتباط با مباحثی که درباره نحوه غسل و تدفین متوفیان کرونا مطرح شده است، تشریح کرد: در همان روزهای ابتدایی از امام جمعه محترم تبریز درخواست کردیم تا زمینه های حضور تیمی از حوزه علمیه برای نظارت بر اجرای صحیح این امر را فراهم کنند.

    او با بیان اینکه دفن متوفیان کرونایی، مراحل خاص و دشوار خود را دارد، افزود: برای مثال، به تن داشتن لباس های مخصوص غسال ها برای چند ساعت متوالی سخت است و این عزیزان نیز همان مشکلاتی که کادر درمان با آن مواجه هستند را دارند.

    ایرج شهین باهر همچنین با اشاره به قدردانی مقام معظم رهبری از نحوه تدفین متوفیان کرونایی و فعالیت گروه های جهادی در تبریز، گفت: حضور ما امروز در این مجموعه صرفا برای قدردانی از زحمات شبانه روزی فعالان این حوزه است.

    شهردار تبریز در پایان از تمام شهروندان خواست که برای قدردانی از فعالیت مستمر کادر درمان و غسال ها، پروتکل های بهداشتی را حتما اجرا کنند.

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *