×

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:
فشار و تحریم، فرصتی برای خودباوری و افزایش تکیه بر توان داخلی

  • کد خبر: 170751
  • 11 بهمن 1399
  • استاندار آذربایجان شرقی فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی را مایه افتخار استان دانست و بر ضرورت افزایش هماهنگی‌های بین بخشی تمامی دستگاه‌های اجرایی با این مجموعه برای مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد.
    فشار و تحریم، فرصتی برای خودباوری و افزایش تکیه بر توان داخلی
  • به گزارش نوبر، دکتر محمدرضا پورمحمدی در جلسه هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز که صبح امروز برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم در این روزهای سخت بتوانیم با همکاری و همراهی و استعانت به درگاه خداوند متعال در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود موفق باشیم.

    وی از زحمات و تلاش های شبانه روزی مدیران دانشگاه علوم پزشکی و تمامی مدافعان سلامت قدردانی کرد و گفت: در سایه تلاش‌های مجاهدانه و ایثارگرانه کادر درمان و افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی، شاهد کنترل بیماری منحوس کرونا در استان و کشور هستیم.

    وی ابراز کرد: مدیریت خوب بیماری کرونا در ایران باعث حیرت و تعجب بسیاری از مجامع بین المللی همچون سازمان بهداشت جهانی شده و برخی از کشورها به دنبال الگوگیری از کشور ما برای مدیریت هرچه بهتر بیماری کرونا هستند.

    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت تلاش برای نجات جان انسان‌ها در قرآن کریم افزود: وضعیت فعلی کشور و مبارزه همگانی با بیماری کرونا، تداعی‌گر روزهای سخت دفاع مقدس بوده و امیدواریم در آینده نزدیک و با روحیه جهادی و ایثار، شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری باشیم.

    پورمحمدی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مایه مباحات و افتخار استان است تصریح کرد: به رغم بیماری کرونا و مشغولیت شدید سیستم درمان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تمامی بخش‌های علمی، پژوهشی و عمرانی نیز به رسالت‌های خود عمل کرده و در این بخش نیز موفقیت‌های ارزشمندی کسب کرده است.

    وی همچنین با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: به رغم کاهش درآمدهای دولت به یک دهم و کاهش شدید فروش نفت، هیچ توقفی در روند حرکت توسعه ای کشور وجود ندارد و تمامی مدیران در تلاش برای خنثی سازی آثار تحریم در کشورند.

    وی ادامه داد: فشار و تحریم، فرصتی برای خودباوری و افزایش تکیه بر توان داخلی در بخش‌های مختلف است که باید بیش ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

    وی عنوان کرد: با توجه به فشارهای شدید و بی‌تجربه بر کشور در چند سال اخیر، تاریخ از دولت‌های یازدهم و دوازدهم به عنوان یکی از بهترین و فداکارترین دولت‌ها یاد خواهد کرد.

    پورمحمدی به تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب اشاره کرد و افزود: به رغم تمامی کینه توزی‌ها و فشارهای مختلف دشمن، روز به روز بر اقتدار و عزت جمهوری اسلامی افزوده شده و بسیاری از افرادی که در حسرت پایان نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، به زباله دان تاریخ پیوسته اند.

    وی در همین راستا ادامه داد: چرخ عظمت و اقتدار انقلاب و جمهوری اسلامی، بزرگتر از آن است که در چاله های ریز متوقف شود و مطمئنا تهدیدات دشمنان را به فرصتی برای خوداتکایی و شکوفایی در بخش‌های مختلف تبدیل خواهد کرد.

    محمدحسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های استاندار برای مدیریت خوب بیماری کرونا در استان گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی در بین مدیران استان وجود دارد که امیدواریم نتیجه این تعامل‌های مثبت به پایان بیماری کرونا در استان منجر شود.

    وی با اشاره به بخشی از موفقیت‌های کسب شده دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سطح کشوری گفت: نزدیک به ۱۰۰ پروژه با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از یک هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان افزوده خواهد شد.

    دکتر پورمحمدی که به صورت سرزده در این جلسه شرکت کرده با اهدای لوحی به صومی از زحمات، تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی بخش بهداشت و درمان استان قدردانی کرد.

     

     

     

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *