×

موسی زارعی، کارشناس مسائل شهری:
ضعف مدیریت شهری تبریز، عامل اصلی رکود سرمایه گذاری

  • کد خبر: 174272
  • 23 اردیبهشت 1400
  • کارشناس مسایل امور شهری، با انتقاد از رکود و تعطیلی کامل جریان سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی تبریز، ضعف مدیریت شهری تبریز را عامل اصلی این رکود دانست.
    ضعف مدیریت شهری تبریز، عامل اصلی رکود سرمایه گذاری
  • به گزارش نوبر، موسی زارعی با اعلام این که در دو دوره اخیر شورا و شهرداری تبریز، روند جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر تبریز به کلی قفل و تعطیل شده است افزود: تبریز دارای پتانسیل های بی نظیر جهت جذب سرمایه گذار است اما فقدان اراده جدی برای جذب سرمایه گذاری، اعمال مقررات و ضوابط سخت و پیچیده، فراری دادن سرمایه گذاران و ناتوانی در بسترسازی های مدیریتی از جمله دلایل اصلی این رکود به شمار می رود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجارب موفق مدیریت شهری تبریز در دوره های دوم و سوم شورا و شهرداری در جذب حداکثری سرمایه گذاران خاطرنشان کرد: متاسفانه روند موفق و رو به رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح ها و پروژه های عمران شهری که از دوره های قبل شروع شده بود، طی دو دوره اخیر شورا و شهرداری کاملا متوقف و تعطیل شده و باید با اصلاح رویه ها و روش های مدیریتی، مجددا به سمت احیای این بخش حرکت کنیم.

    موسی زارعی، تامین درآمدهای پایدار، ایجاد اشتغال، تسریع روند توسعه شهر، رونق اقتصاد شهری، افزایش امید و نشاط شهروندان و ایجاد تحول در ساختارهای شهری تبریز را از نتایج و برکات ورود و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در روند توسعه تبریز برشمرد.

    وی در عین حال ابراز امیدواری کرد در دوره بعدی شورا و شهرداری تبریز، ضمن تسهیل مقررات و نیز اعطای مشوق ها و تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران بخش خصوصی، زمینه برای ترغیب و ورود مجدد سرمایه گذاران به چرخه توسعه زیربنایی تبریز فراهم شود.

    اخبار مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *